حوادث

تهران و مازندران پرحادثه‌ترین ارتفاعات کشور/ انجام ۲۵۰۰ عملیات امداد کوهستان‌ در ۱۱ ماه اخیر

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از انجام حدود ۲۵۰۰ مورد عملیات کوهستان در ارتفاعات و مناطق جنگلی کشور طی ۱۱ ماه اخیر خبر داد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ محمودی گفت: از اول فروردین تا ۲۲ بهمن امسال ۲۴۷۶ مورد عملیات کوهستان در ارتفاعات و مناطق جنگلی انجام شده است که این نوع از عملیات ۷ درصد از عملیات امدادونجات را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به این که نسبت به سال گذشته آمارهای عملیات کوهستان ۶ درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: در ۳۲۸ روز گذشته، انتقال ۲۲۵۳ مفقودی و در راه مانده به مناطق امن، انتقال زمینی و هوایی ۷۷۱ مصدوم و ارائه خدمات پیش بیمارستانی به ۲۷۸ مصدوم توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر انجام شده است.

به گفته محمودی، بیشترین عملیات کوهستان در استان‌های تهران، با ۲۶۷ مورد، مازندران با ۲۴۷ مورد، گیلان با ۲۱۴ مورد و فارس با ۲۰۷ مورد انجام شده است.

سرپرست سازمان امدادونجات، با بیان این که میزان پروازهای انجام شده در عملیات‌های امداد کوهستان و در مدت زمان یاد شده، ۲۳۲۰ سورت پروازی بوده است، گفت: ۱۸۲۶ ساعت پرواز بالگردهای هلال‌احمر برای انتقال ۲۵۳۶ نفر و انتقال ۲۴۲ تن محموله امدادی انجام شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا