استان ها

تورهای تخصصی گردشگری با ظرفیت محدود اجرا شود

مجله تفریحی زیباروز / فارس سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس خواستار اجرای تورهای تخصصی گردشگری با ظرفیت محدود در استان شد.

جمشید معینی اظهار داشت: با توجه به محدودیت های ایجاد شده توسط ویروس کرونا می توان تورهای تخصصی گردشگری را کاملاً مطابق با رویه های بهداشتی و ظرفیت های محدود در این استان انجام داد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، به نقل از روابط عمومی فارس ، وی با بیان اینکه خلاقیت در جهانگردی منجر به توسعه این صنعت می شود ، افزود: در حال حاضر گردشگری فارس نیاز به یک تحول و خلاقیت اساسی دارد و این مسئله فقط با همکاری بخش خصوصی است. ” و فعالین در این زمینه امکان پذیر هستند.

رئیس اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه آژانس های مسافرتی تنها اولین گردشگران نیستند ، تأکید کرد: اوج خود را به او برگردانید.

معینی اظهار داشت: بسته به شرایط می توان تورهای ویژه ای را برای سلیقه های مختلف گردشگران تعریف كرد ، در حالی كه در حال حاضر فارس نیاز به تعیین مسیرهای جدید گردشگری دارد.

وی افزود: به عنوان مثال می توان تورهای تخصصی عکس گردشگری شبانه از جاذبه های گردشگری استان و میراث جهانی را تعریف و انجام داد تا این تورها عملاً در فضای باز و با ظرفیت محدود انجام شود.

معینی گفت: “بیشتر آثار تاریخی استان دارای نورپردازی شبانه هستند و عکاسان حرفه ای می توانند از این آثار در قالب تورهای تخصصی عکاسی کنند.” حتی می توان عملکرد چنین تورهای طلوع و غروب خورشید را در این میراث ملی و میراث جهانی و همچنین ستارگان بینی را تعریف کرد.

رئیس اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه عکاسی در شب از علاقه بسیاری از گردشگران است ، افزود: بدون شک اجرای چنین تورهای تخصصی می تواند تأثیر بسزایی در شناخت تاریخی داشته باشد آثار استان. “

وی تأکید کرد: تورهای رالی خانوادگی نیز می توانند در فارس برگزار شوند و طبق برنامه ریزی های انجام شده این تورها با همکاری انجمن اتومبیلرانی امکان پذیر است ؛ این تورها باید با توجه به شرایط سنی فرزندان در خانواده ها از جمله کودکان ، نوجوانان و جوانان و با توجه به سلیقه آنها و همچنین با اضافه شدن فرهنگی سفر تعریف و انجام شود.

معینی با اشاره به اینکه شیراز شهر جهانی صنایع دستی است و ما باید از این فرصت استفاده کنیم ، افزود: شیراز را باید در سراسر جهان به عنوان یک شهر خلاق صنایع دستی دانست ، بنابراین تعریف تورهای گردشگری دست ساز می تواند قدمی بلند باشد در این منطقه .

وی ادامه داد: فروش تورهای تخصصی صنایع دستی با هدف ارائه این محصولات ، معرفی گردشگران با نحوه ساخت و تولید محصولات و همچنین فروش آنها هم اکنون یک ضرورت است ، زیرا شاهد رقابت سایر شهرها و حتی کشورها در این زمینه.”

معینی افزود: در قالب این تورها ، گردشگران می توانند آموزش های ابتدایی و همچنین صنایع دستی تخصصی را ببینند و محصولاتی را به دلخواه خود تولید كرده و به عنوان یادگاری به شهر و كشور خود ببرند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا