حوادث

توصیه‌های برای پیشگیری از آتش‌سوزی‌های جنگلی

آفتاب نیوز:

محمود رضا مومنی – کارشناس تغییر اوضاع – در مقاله ای که در کانال تلگرام در مورد تغییرات آب و هوا و آلودگی هوا منتشر شده است به نکات زیر اشاره کرد:

* یکی از پیامدهای تغییر اوضاع ، گسترش و افزایش آتش سوزی در مراتع و جنگل ها است. این تغییرات باعث افزایش تعداد ، مدت و شدت آتش سوزی شد.

توصیه هایی برای جلوگیری از آتش سوزی جنگل

* شرایط آب و هوایی ایران تغییر کرده و گرم شدن کره زمین و تغییرات آب و هوایی شرایط بیشتری را برای مرتع و آتش سوزی جنگل فراهم کرده است. بنابراین ، کشور ما بیشتر از گذشته مستعد آتش سوزی گسترده تر ، قوی تر و خطرناک تر است ، بنابراین با توجه به اینکه کوچکترین اشتباه ما می تواند منجر به بروز بلایای آتش سوزی بزرگ و جبران ناپذیر در مراتع ، جنگل ها و مناطق حفاظت شده شود.

* برای جلوگیری از آتش سوزی در جنگل ها و مراتع ، ابتدا باید از پرتاب سیگار و پرتاب بطری های شیشه ای و پلاستیکی به طبیعت و روشن کردن آتش سوزی در مراتع و جنگل ها خودداری کنیم. اگر ما نیاز به آتش سوزی داریم ، مطمئن شوید که کاملاً خاموش است.

* سازمان های مردم نهاد می توانند علی رغم کمبود دستگاه های اجرایی ، نقش اصلی را ایفا کنند. این شامل ، به عنوان مثال ، تهیه نقشه از مناطق بالقوه و تهیه راه حل های عملی آتش نشانی در منطقه شما است.

* سازمان های مردم نهاد باید آموزش و اطلاع رسانی به گردشگران ، به ویژه کشاورزان و عشایر منطقه خود را آغاز کنند و کشاورزان و دامداران را در مورد عواقب کاشت مزارع خود و سوزاندن دام بدون هیچگونه قانونی در منطقه و همچنین راه حلهای علمی جدید و جایگزین آگاه سازند. حاضر.

* این سازمان های غیردولتی همچنین می توانند قوانینی جدید و سختگیرانه برای مناطق مقاوم در برابر آتش بسازند و در آموزش و اجرای آنها کوشا باشند.

* اقدامات دیگری که می تواند برای مقابله با آتش سوزی های جنگلی و مرتعی انجام شود ، شناخت گرم شدن کره زمین و تغییر اوضاع در مدیریت و برنامه های کلان کشور است. در این حالت ، لازم است هرچه سریعتر برای کاهش ، سازگاری و مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی برنامه ریزی شود.

دکمه بازگشت به بالا