علمی و پزشکی

توصیه وزیر بهداشت به زائران اربعین برای همکاری با نیروهای بهداشتی مستقر در مرزها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زائران اربعین توصیه کرد استفاده از ماسک، غذای سالم، رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی را در این ایام فراموش نکنند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، دکتر. بهرام عین اللهی در حاشیه مراسم اختتامیه اولین دوره آموزشی فرهنگی «همراه با حکما» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خصوص حماسه پیاده روی اربعین اقدامات میدانی در مرزهای کشور انجام می شود. شلمچه و مهران که 90 درصد تردد از این مرزها انجام می شود. و دغدغه اصلی ما گرمای این روزهای عراق و مناطق مرزی بود و از این نظر با ارائه توصیه هایی امکانات و امکانات لازم را فراهم کردیم.

وی تصریح کرد: امسال یک مرکز بهداشت و درمان شهید حاج قاسم سلیمانی را در شلمچه راه اندازی کردیم و تعدادی از نیروهای بهداشت به صورت داوطلبانه در آنجا حضور دارند.

وی افزود: برای مرز مهران از ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی ایلام، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی استفاده کردیم. علاوه بر این، یک اداره با جمعیت هلال احمر در عراق وجود دارد و هر پرسنل بهداشتی که بخواهد برای ارائه خدمات داوطلبانه به عراق برود نیازی به مرخصی ندارد و سفر آنها یک ماموریت محسوب می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: پس از این ایام برنامه ریزی هایی برای استفاده زائران امام رضا (ع) از امکانات تمامی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور با مدیریت دانشگاه مشهد انجام شده است. علوم پزشکی به عنوان دانشگاه میزبان

عین اللهی به وضعیت کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به تزریق 154 میلیون دوز واکسن و ثبت اعداد 91، 86 و 72 درصدی در نوبت اول تا سوم، حاشیه ایمنی خوبی داریم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: این روزها بر تزریق دوزهای تقویتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، غذای سالم و رعایت توصیه های بهداشتی تاکید داریم و زائران اربعین در بازگشت به ایران با نیروهای بهداشتی مستقر در مرزها همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش وبدا، وی خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می کنیم بدون توجه به تعداد دوزهای دریافتی واکسن کرونا، در اسرع وقت واکسن تقویتی دریافت کنند و بدانند که هنوز ویروس کرونا تمام نشده است و بهترین کار این است که انجام دوری از این ویروس وحشتناک به معنای دریافت دوز تقویت کننده یک بار در سال است. زمان پایان دادن به این بیماری همه گیر فرا رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا