بین الملل

توضیح میریوسفی درباره خبر متهم شدن دو تبعه ایرانی توسط آمریکا

علیرضا میریوسفی ، مشاور رسانه ای و سخنگوی مأموریت دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک ، پس از اتهامات مبنی بر اینکه دو ایرانی متهم به تلاش برای خرید تانکر نفتی لیبی و مصادره $ شده بودند ، به واشنگتن پست پاسخ داد. 12 میلیون وی ادامه داد: “در بحران تاج و تخت ، وقتی دولت ایالات متحده باید روی کمک و نجات جان شهروندان خود تمرکز کند ، درگیر اجبار ، تروریسم اقتصادی و ارتکاب اتهامات دروغین علیه مردم ایران است.” نفتکش شرم آور است

وی افزود: چنین اقدامات ناموفق باعث تغییر محاسبات استراتژیک ایران نمی شود.

روزنامه واشنگتن پست امروز (شنبه) گزارش داد که دو شهروند ایرانی به تلاش برای خرید تانکر نفتی لیبی و مصادره 12 میلیون دلار برای این تانکر نفتی متهم شده اند. داده ها

واشنگتن پست می نویسد كه دادستان های آمریكا ادعا می كنند كه این افراد بخشی از برنامه انتقال پول از طریق ایران برای خرید تانك برای ایران بوده اند.

براساس این گزارش ، دادستان های فدرال در واشنگتن امیر دیانت 55 ساله را که ادعا می کند خرید تانکرهای نفتی است متهم به صادرات و نقض مجازات ها کردند. آنها همچنین ادعا می کنند که مدت هاست که با مقامات ایرانی همکاری می کند. دادستانها همچنین ادعا می کنند که مردی 42 ساله به نام کامران علی لاجیری همدست وی بود.

دادستان دادخواستی را برای خرید تانکر 900 متری ناوئیک ، که اکنون به آن گلف آسمان تغییر نام داد دادخواست داد. این تانکر در حال حاضر در خلیج عمان است.

در همین زمان ، دفتر کنترل دارایی وزارت خزانه داری تحریم هایی را بر روی دین اعمال کرده است ، معروف به “عامر عبدالعزیز جعفر المتاج” ، متهم به قاچاق اسلحه و نقض تحریم ها.

310311

دکمه بازگشت به بالا