اقتصادی

ثبات بستر مذاکرات اقتصادی با دول مختلف را فراهم می‌کند

مجله تفریحی زیباروز/آذربایجان غربی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت سیزدهم رشد اقتصادی در کشور ایجاد شده و امروز به ثبات اقتصادی رسیده‌ایم گفت: ثبات، مقدمه رونق و بستر مذاکرات اقتصادی با دول مختلف را فراهم می‌کند

سید صولت مرتضوی، چهارشنبه، ۲۹ شهریور در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، با بیان اینکه ثبات مقدمه رونق و بستر مذاکرات اقتصادی با دول مختلف را فراهم می‌کند و سبب می‌شود سرمایه‌های خارج از کشور به کشور سرازیر شود، گفت: در نیمه دوم ۱۴۰۰، ما از رکود کمرشکن تاریخی اقتصادی عبور کردیم و در بهار ۱۴۰۲ نرخ رشد اقتصادی به ۶.۲ درصد رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: در حوزه نفت و میعانات گازی به ۱۶.۵ درصد  رشد اقتصادی رسیده‌ایم.

مرتضوی اظهار کرد: بر این باوریم که دهه ۴۰۰، دهه رونق و شکوفایی است و به رشد اقتصادی دو رقمی خواهیم رسید.

وی ادامه داد: با اقدامات دولت سیزدهم شاهد رونق در حوزه مسکن، کشاورزی و خدمات هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نرخ بیکاری کل کشور در سال گذشته ۹ درصد بود و کمترین نرخ بیکاری در دو دهه اخیر را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری کل کشور در بهار ۱۴۰۲ به ۸.۲ رسیده است و نرخ مشارکت اقتصادی در سال ۱۴۰۲ افزایشی بوده است، گفت: نرخ بیکاری زنان، فارغ التحصیلان و جوانان در دولت سیزدهم همواره کاهشی بوده، همچنین تعدیل کارگران در کارخانجات، دریافت کنندگان بیمه بیکاری نیز سیر نزولی داشته است.

مرتضوی ادامه داد: احیای ۵۴۰۰ واحد تعطیل و راکد در کشور از توفیقات دولت سیزدهم بوده است.

وی اظهار کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی برای اشتغال به دستگاه‌های اجرایی اختصاص داده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت سیزدهم در تمام معادلات سیاسی جهان اثر گذار است، افزود: عضویت ایران در پیمان همکاری شانگهای نتیجه اجرای سیاست عزت، حکمت و مصلحت دولت سیزدهم است و این رویه دولت باعث شده بسیاری از مخالفان امروزه به موافقین تبدیل شود.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.
دکمه بازگشت به بالا