استان ها

ثبت نشت متان در آمریکا

ماهواره چینی “Gaofen 5B” (Gaofen 5B) نشت گاز متان را در منطقه ای در ایالات متحده شناسایی کرد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز به نقل از چینادیلی، یک ماهواره چینی نشت متان را در آمریکا شناسایی کرد. به گفته ژانگ یونگ گوانگ، استاد دانشگاه نانجینگ، ماهواره رصدی زمین Gaofen 5B چین دو منبع نقطه ای انتشار متان را در ایالت نیومکزیکو آمریکا شناسایی کرده است.

بر اساس تصویر ماهواره ای گرفته شده توسط ابزار پیشرفته تصویربرداری فراطیفی «Gaofen 5B»، گرادیان غلظت متان در این دو مکان بین 25 قسمت در میلیارد و 350 قسمت در میلیارد است و تخمین زده می شود که بیشتر از غلظت اتمسفر پس زمینه متان باشد.

با کمک سایر تصاویر ماهواره ای و اطلاعات شرکت اینترنتی، محققان به این نتیجه رسیدند که این گاز از یک چاه گاز شیل متعلق به شرکت نفت و گاز ایالات متحده EOG (EOG) و یک ایستگاه تقویت کننده شرکت آمریکایی “Matador Resources” منتشر شده است. “، هر دو شرکت انرژی.

گاز شیل گازی است که بین سازه های سنگ سخت و شیل محبوس می شود و انتشار آن مستلزم استفاده از فناوری موسوم به شکستگی هیدرولیکی است. این گاز در ایالات متحده به عنوان منبع گاز طبیعی اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.

ژانگ به این چاه گاز شیل به عنوان یک منبع انتشار بسیار بزرگ اشاره کرد که باعث نشت مقادیر زیادی متان شد. وی گفت: میزان انتشار ساعتی آن حدود 7.3 تا 16.1 متریک تن است.

وی گفت: تقریباً 0.4 تا 0.8 تن متان در ساعت از ایستگاه فشار مذکور خارج می شود.

متان یک گاز گلخانه ای بسیار قوی تر از دی اکسید کربن است. با توجه به اینکه متان یک گاز گلخانه ای است که 80 برابر قوی تر از دی اکسید کربن عمل می کند، مهار انتشار متان وظیفه مهمی برای محدود کردن گرمایش جهانی است و شناسایی نقاط انتشار این گاز می تواند نقش بسزایی در مقابله با گرمایش جهانی داشته باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا