بین الملل

جانسون: اولین قدم را در حذف روسیه از سیستم مالی جهانی برداشتیم

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا گفت: تصمیم برای محدود کردن دسترسی برخی از بانک های روسیه به سیستم بین المللی سوئیفت اولین گام برای حذف کامل روسیه از سیستم مالی جهانی است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، جانسون در توییتر نوشت: ما به همراه شرکای بین‌المللی‌مان، گام‌های قاطعی برای حذف روسیه از سیستم مالی جهانی برداشته‌ایم، از جمله اولین گام بزرگ در جداسازی بانک‌های روسیه از سوئیفت.

او گفت: «ما به همکاری با یکدیگر ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بهای تجاوزات خود به اوکراین را بپردازد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت: اتحادیه اروپا، ایالات متحده، بریتانیا و کانادا برخی از بانک های روسیه را از سیستم سوئیفت جدا کرده و دارایی های آنها را مسدود می کنند.

پیشتر سخنگوی دولت آلمان گفته بود آلمان، بریتانیا، ایتالیا، کانادا، ایالات متحده، فرانسه و کمیسیون اروپا با تحریم‌های مالی جدید و سخت‌تر علیه روسیه از جمله قطع برخی بانک‌های روسی از سیستم سوئیفت موافقت کرده‌اند.

وی افزود: تصمیم گرفته شده است که تمامی بانک های روسیه که از سوی جامعه جهانی تحریم شده اند جدا شوند و در صورت نیاز سایر بانک های روسیه نیز از سوئیفت جدا شوند.

وی خاطرنشان کرد که شرکای غربی تصمیم گرفته اند توانایی بانک مرکزی روسیه را برای حمایت از روبل از طریق تراکنش های مالی بین المللی محدود کنند.

در همین راستا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به کمیسیون اروپا و دیگر کشورهای غربی در جداسازی برخی بانک های روسیه از سیستم سوئیفت و اعمال تحریم های مالی جدید پیوسته است.

پس از حمله به اوکراین، ما به رهبران اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، بریتانیا و کانادا می‌پیوندیم تا اطمینان حاصل کنیم که بانک‌های بزرگ روسیه تحت تحریم از سیستم سوئیفت خارج شده‌اند و محدودیت‌هایی برای بانک مرکزی وجود دارد. ” او در توییتر نوشت. روسیه تحریم ها علیه اموال روسیه را متوقف کرد

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا