حوادث

جزئیات بیشتری از پرونده کودک‌ربایی میلیاردی و ترفند جدید آدم‌ربایان

پرونده کودک ربایی میلیاردی چهارشنبه شب توسط پلیس پایتخت به پایان رسید و کودک 10 ساله ربوده شده به آغوش خانواده اش بازگردانده شد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، ده روز پیش وقتی مجتبی 10 ساله صبح زود به مدرسه رفته بود توسط آدم ربایان ربوده شد. ربایندگان در ازای بازگرداندن این کودک 10 میلیارد تومان از خانواده وی طلب کردند.

ماموران رئیس پلیس آگاهی ساعاتی پس از وقوع این حادثه و شروع به کار تیم‌های عملیات ویژه فرماندهی انتظامی آگاهی از این حادثه مطلع شدند تا اینکه چهارشنبه شب کارآگاهان پلیس آگاهی با کشف مخفیگاه بچه‌ربایان، هر دو نفر را دستگیر و 10 ساله را دستگیر کردند. مجتبی در دستانشان. . خانواده اش او را برگرداندند.

جزئیات دیگر این پرونده بیشتر از انگیزه آدم ربایان و ترفندهای آنها برای ربودن این کودک را نشان می دهد. یکی از این دو آدم ربا در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز جزئیات بیشتری از روند ربودن این کودک می گوید.

چند روزه این بچه رو گروگان گرفتی؟

حدود هفت روز

چه شد که به این خانواده رفتید؟ انگیزه شما از ربودن این کودک چه بود؟

یکی از دوستانمان از وضعیت مالی خوب این خانواده به ما گفت و تصمیم گرفتیم فرزندشان را با مبلغ 10 میلیارد تومان گروگان بگیریم.

چرا ابتدا مبلغ نقدی درخواست کردید و سپس ارز دیجیتال را درخواست کردید؟

ما فکر می کردیم که ردیابی انتقال رمزنگاری «مونرو» برای پلیس دشوار است، بنابراین بهتر است از این روش استفاده کنیم.

آیا فکر می کردید پلیس شما را دستگیر کند؟

اگر می دانستیم این کار را نمی کردیم.

سابقه داری؟

نه من سابقه کیفری ندارم

آیا کار خاصی دارید؟

بله، ما کار کردیم و حسابداری را مدیریت کردیم.

چرا این کار را کردی؟

بدهی بزرگی داشتم و باید این مبلغ را پرداخت می کردم.

از کاری که کردی پشیمونی؟

از همان روز اول پشیمان شدیم که بچه را ربودیم.

جزئیات بیشتر از پرونده کودک ربایی میلیاردی و ترفند جدید آدم ربایان

نکته جالب در این مورد این است که آدم ربایان در ازای بازگرداندن کودک ربوده شده، تقاضای ارز دیجیتال کردند. در همین رابطه رئیس پلیس پایتخت توضیحات بیشتری درباره شگرد جدید آدم ربایان ارائه کرد.

سردار حسین رحیمی در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز وی درباره ترفند آدم ربایان مبنی بر استفاده از رمز ارز برای انتقال مبلغ درخواستی، گفت: ابتدا آدم ربایان مبلغ مورد نظر را که 10 میلیارد تومان بود به صورت نقدی درخواست کردند. بعداً این افراد به خانواده گروگان اطلاع دادند که این مبلغ را در ارز دیجیتال مونرو می خواهند. این کریپتوکارنسی یک ارز رمزنگاری خاص است که هیچ پلیسی در دنیا حتی اینترپل نمی تواند آن را ردیابی کند. این افراد با اطلاع از این موضوع می خواستند مبلغ مورد نظر را به دست آورند.

وی درباره این ترفند آدم ربایان گفت: درخواست رمز روش جدیدی است که در پرونده های قبلی گروگانگیری که توسط پلیس انجام شده بود، دیده نشده بود. مواردی وجود داشته است که هواپیماربایان درخواست دلار، یورو یا سایر ارزهای خارجی کرده اند، اما درخواست ارزهای رمزپایه روش جدیدی بود که هواپیماربایان از آن استفاده کردند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با آموزش های ارائه شده توسط ماموران پلیس آگاهی پایتخت به خانواده گروگان، سرنخ هایی در این مورد کشف شد و با وجود پیچیدگی پرونده، محل ربایندگان شناسایی و ماموران ما توانستند کودک ربوده شده را زنده و سالم به خانواده اش برگردان».

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا