حوادث

جزییات حریق در لاله‌زار/ نجات ۶ نفر از میان آتش

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران آخرین وضعیت آتش سوزی در خیابان لاله زار را تشریح کرد.

سید جلال ملکی در گفت وگو با خبرنگار مجله تفریحی زیباروز در محل حادثه اظهار کرد: آتش سوزی در یک ساختمان قدیمی در تقاطع خیابان های منوچهری و لاله زار صبح امروز ساعت 11:49 به سامانه 125 اعلام شد که پس از آن ستاد فرماندهی آتش نشانی به محل حادثه اعزام شد. چهار ایستگاه ، همراه با تجهیزات تنفسی ، تانکرهای آب و غیره

وی گفت: محل سقوط یک ساختمان قدیمی دو طبقه با سقف شیروانی است. چه کسی در این مکان دستگیر شد ، نجات یافت و به محل امن منتقل شد.

ملکی با بیان اینکه عملیات آتش سوزی در همان زمان ادامه داشت ، گفت: “متأسفانه آتش سوزی به پشت بام گسترش یافت و تخریب آن و همچنین چیدمان نامناسب کالاهای پشت پنجره ها که با نرده های آهنی پوشانده شده بود ، عملیات آتش سوزی را دشوارتر کرد.”

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه اقلام اصلی طبقه دوم ساختمان از جمله وسایل برقی ، کاغذ ، لوازم چاپ و … در اثر آتش سوزی از بین رفته است ، اظهار داشت: مقدار زیادی کاغذ در طبقه همکف ساختمان بریده شد. دستگاهی که خوشبختانه آتش نشانان از خسارت و گسترش آتش جلوگیری كردند و به گفته فرمانده میدان ، همه كارها برای جلوگیری از آسیب رسیدن به آن موارد در حین عمل اطفا حریق انجام شد.

وی با بیان اینکه علت حادثه توسط آتش نشانان بررسی و اعلام می شود ، افزود: در حال حاضر عملیات لکه گیری ادامه دارد زیرا بسیاری از قسمت های سقف شیروانی تخریب شده است ، عملیات امنیتی در حال انجام و فراتر از آن است. کارشناسان علت آتش سوزی را گزارش می دهند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه مالکان این ساختمان قبلاً اخطارهای امنیتی دریافت کرده اند گفت: آنها سندی ندارند که آنها در تاریخ مشخص یا چندین بار به این ملک داده باشند ، اما همکاران من آن را ندارند. متأسفانه چیدمان اشیا flam قابل اشتعال در پشت پنجره ها و محدودیت درها و پنجره ها با نرده های آهنی از جمله موارد نقض امنیتی است که کاملاً مشهود است و ممکن است موارد دیگری نیز وجود داشته باشد که پس از معاینه کارشناسی انجام شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا