فرهنگ و هنر

جشنواره فرهنگی و هنری “میثاق” در زیراب با تجلیل از برترین‌ها به پایان رسید

مجله تفریحی زیباروز/مازندران آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «میثاق»، یادمان بیستمین یادواره شهدای منطقه کسلیان سوادکوه با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان لاله خیز مازندران به میزبانی سالن زنده یاد رحمت الله حسن پور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه برگزار شد.

در این مراسم پیام سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حضار قرائت شد.

در این پیام آمده است: دوران جنگ تحمیلی مملو از غرور، افتخار و از خود گذشتگی دلیر مردانی است که صفحات ارزنده تاریخ را به نام خود ثبت کرده‌اند.

قاضی زاده هاشمی در پیام خود با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، هنری میثاق، گفت: این جشنواره می‌تواند آغازگر جریان هنری و فرهنگی باشد که با الهام از واقعیت‌ها و تأثیرپذیری از سیره شهدا، هنرمند و ذهن مخاطب را بهم پیوند بزند.

در بخش پایانی پیام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران چنین آمده است؛ ضمن ادای احترام و عرض ارادت خالصانه به پیشگاه تمامی شهدای گرانقدر به ویژه ۴۵ شهید والامقام منطقه کسلیان شهرستان سوادکوه، ان شاء الله در سایه منویات مقام عظمای ولایت و در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی، همه ما بتوانیم ادامه دهنده راه و سیره این عزیزان باشیم.

همچنین “محمود تنها”، دبیر جشنواره میثاق در حاشیه اختتامیه این مراسم معنوی گفت: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در قالب هنر به نسل‌های آینده، بسیار کاربردی‌ خواهد بود.

وی افزود: جشنواره «میثاق» با زبان فرهنگ و هنر در مقوله ایثار و شهادت است و با به‌کارگیری جلوه‌های ویژه فرهنگ و هنر، یک اتفاق و رویداد مهمی بود که فرهنگ ایثار و شهادت را به تصویر کشید.

جشنواره فرهنگی و هنری "میثاق" در زیراب با تجلیل از برترین‌ها به پایان رسید

دبیر جشنواره میثاق با اشاره به محورهای جشنواره تصریح کرد: این جشنواره با محوریت شهدا، رفتار و سبک تربیتی و برخورد ملاطفت‌آمیز با کودکان و نوجوانان، خانواده و دوستان، شهدا و ساده زیستی، اخلاص در عمل، کارآمدی، مردم‌دوستی، شهدا و وفاداری به رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی، شهدا و احترام به پدر و مادر، شهدا و وحدت‌آفرینی و اتحاد ملی، راز محبوبیت شهیدان سرافراز، نگاه شهدا به حجاب و عفاف برگزار شد.

 وی بیان کرد:این جشنواره در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری، شامل شعر، نماهنگ، نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، کتاب‌خوانی و چراغ راه «تاملی بر سیره عملی و اخلاقی شهدا» دلنوشته، پادکست و ویدئوکست و در رشته‌های قرآنی به انجام رسید.

وی با اشاره به رشته‌های قرآنی جشنواره اظهار کرد: در رشته حفظ ۲۰ سوره آخر قرآن، قرائت تحقیق، قرائت مجلسی «سوره کوثر»، فراز خوانی «آیه ١٦٥ سوره آل عمران»، رشته قرائت ترتیل، شامل قرائت ترتیل أیات ١٦٨-١٧١سوره آل عمران، رشته ترجمه شامل ۲۰ سوره آخر قرآن، رشته تفسیر شامل تفسیر سوره کوثر استاد قرائتی و رشته مداحی برگزار شد که در حوزه هنری ٢۶٨٠اثر، در حوزه قرآنی ٢١١ نفر و  در حوزه ادبی هم ۵١٠ نفر مشارکت داشتند.

جشنواره فرهنگی و هنری "میثاق" در زیراب با تجلیل از برترین‌ها به پایان رسید

همچنین همراه با این جشنواره، مسابقات ورزشی، شب شعر و خاطره هم برگزار شد.

محمود تنها، ضمن قدردانی از همه دستگاه‌های فرهنگی، خاطر نشان کرد: امروزه همه‌ی دنیا در صدد هستند تا سلامت معنوی را در زندگی نهادینه کنند. اگر این مهم اتفاق افتاد جوانان ما به خودباوری خواهند رسید .

وی افزود: هدف از وضعیت معنوی جامعه ما این است که در زندگی جوانان آرامش درونی، شادی، امیدواری و رضایت باطن وجود داشته و زندگی برایشان معنادار باشد و این مهم را می‌توان از سیره تربیتی شهدا آموخت.

لازم به‌ذکر است؛ در اختتامیه این جشنواره، سلیلی سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری، غلامی فرماندار سوادکوه، صادقیان شهردار زیراب و برخی از مدیران شهرستان سوادکوه حضور داشتند.

انتهای پیام

تیم تحریریه علوم هنری

با قلمم، صداها و حس‌های هنر و فرهنگ را به شکلی جادویی ترسیم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا