اقتصادی

حضور ۳۷ بازرگان عراقی در نمایشگاه توانمندی‌های صادرات/ فعال شدن بیش از ۱۷۰ واحد تولیدی لرستان

مجله تفریحی زیباروز/لرستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان از حضور ۳۷ بازرگان عراقی در نمایشگاه توانمندی‌های صادرات استان خبر داد.

سیروس ابراهیمی امروز سوم بهمن در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادرات لرستان از چهارم تا ششم بهمن در خرم‌آباد برپا می‌شود.

وی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صادرات را فرصت مناسبی برای توسعه اقتصادی استان برشمرد و افزود: این نمایشگاه‌ها با حضور بازرگانان و تولیدکنندگان سایر استان‌ها و حتی کشورهای دیگر زمینه‌ی رونق و توسعه اقتصادی استان را فراهم می‌کند.

ابراهیمی با بیان اینکه در نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادرات لرستان ۳۷ بازرگان از استان‌های اربیل، نجف، سلیمانیه و حلبچه کشور عراق حضور خواهند داشت، بیان کرد: این نمایشگاه در قالب ۶۵ غرفه دایر خواهد شد.

این معاون استاندار لرستان ادامه داد: در نمایشگاه یاد شده ۱۱۰ واحد اقتصادی و تولیدی فعال محصولات خود را برای تجارت با کشور همسایه و سایر استان‌ها معرفی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: محصولات عرضه شده در این نمایشگاه در زمینه‌های صنعتی، دارویی، کشاورزی، دامی و گردشگری خواهند بود.

ابراهیمی یادآور شد: همچنین در این نمایشگاه تفاهم‌نامه تجاری مابین اتاق بازرگانی لرستان با سایر استان‌ها، تجار و بازرگانان کشور عراق به امضا خواهد رسید.

وی در ادامه به لزوم مقوله‌ی صادرات در استان و نقش آن در رشد اقتصادی اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان لرستان به ویژه کشاورزان باید به مسائل روز صادرات آشنا شوند چرا که این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی حوزه‌ی اقتصاد استان است.

این معاون استاندار لرستان از اخذ مجوز صادرات هوایی برای تولیدات استان خبر داد و به صادرات استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۶۰ قلم کالا به وزن ۷۵۰ هزار تن و ارزش ۳۹۹ میلیون دلار از استان صادر شده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: این در شرایطی است که این رقم تا پایان دی ماه گذشته ۵۵۰ هزار تن اما با ۱۰ درصد افزایش ارزش بوده است.

وی اضافه کرد: اعتقاد ما این است که حجم تولیدات قابل صادرات در استان بسیار بیشتر از این آمار است اما به دلیل استفاده از برندهای خاص از طریق گمرک استان‌های دیگر صادر می‌شوند.

این مسئول در ادامه صحبت‌هایش به برخی اقدامات دولت سیزدهم در رونق صنعتی و تولید استان اشاره  و بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۱۷۰ واحد تولیدی از حالت راکد و نیمه تعطیل خارج و به شرایط کاملا فعال خود بازگشته‌اند.

وی تصریح کرد: در این دولت از ابتدای آغاز فعالیت تا به امروز بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری شده  که رقم قابل توجهی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان همچنین درباره وضعیت اشتغال استان گفت: بدون تردید با احیاء و توسعه‌ی واحدهای تولیدی که ظرف یک سال گذشته در استان داشتیم اشتغال‌زایی انجام شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه این در شرایطی است که تاکنون ۲۸ هزار مورد اشتغال در سامانه رصد ثبت شده است که باید راستی آزمایی شوند، گفت: ملاک ما برای اشتغال لیست افراد بیمه شده در سازمان تامین اجتماعی است که آمار درستی از اشتغال را نشان می‌دهد.

وی همچنین در خصوص اعطای تسهیلات ازدواج به جوانان اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۷۰ درصد تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا