بین الملل

حماس: خلاصه طرح‌های اسرائیل، آتش‌بس موقت و آغاز مجدد جنگ است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین مجله تفریحی زیباروز، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس شامگاه امروز سه‌شنبه تأکید کرد که عملیاتهایی مانند عملیات «المغازی» (در جنوب غزه) نشان داد که هیچ عاقبت خوشی در انتظار رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

در جریان عملیات المغازی که روز گذشته صورت گرفت، ۲۴ سرباز اسرائیلی کشته شدند. نیروهای القسام با هدف قرار دادن دو ساختمان که توسط نظامیان صهیونیست بمب‌گذاری شده بود، این ساختمانها را منهدم کردند که به کشته شدن آنان منجر شد.


تصاویر نظامیان اسرائیلی

 

حمدان به شبکه خبری المیادین گفت: نظریه امنیت اسرائیل از بین رفته است. ارتش اسرائیل هم دیگر قادر به حمایت از خود نیست و فقط در حال فرار رو به جلو است.

وی ضمن هشدار به آمریکا نسبت به گسترش دایره مقاومت در سطح منطقه، خاطر نشان کرد: در خصوص اتش‌بس، چند طرح مطرح شده است که خلاصه پیشنهادهای اسرائیل، آتش‌بس موقت و از سرگیری مجدد جنگ است.

در پی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه که ۱۰۹ روز از آن می‌گذرد و هیچ یک از اهداف اعلام شده این رژیم در این تجاوز محقق نشده، ۲۵۲۹۵ نفر به شهادت رسیده و ۶۳ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در این مدت قطعنامه‌های پیشنهادی برای برقراری آتش‌بس با کارشکنی آمریکا تصویب نشد. در همین خصوص نیز دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش در اظهاراتی اخیر گفت که خاورمیانه مثل یک «بشکه باروت» است و باید هر کاری که می‌توانیم بکنیم تا از گسترش جنگ در کل منطقه جلوگیری کنیم.

حمدان ادامه داد: ما دیدگاهی مطرح کردیم که شامل پایان جنگ علیه غزه و وجود ضمانتهایی است که حملات تکرار نشود و پس از آن، عملیات تبادل اسرا صورت گیرد. ما اجازه نخواهیم داد اسرائیل بر غزه مسلط شود.

این مقام حماس با بیان اینکه مقاومت فلسطین نمی‌تواند وطن خود را ترک کند، تصریح کرد: عقب‌نشینی اسرائیل از غزه، به خاطر مقاومت است. از جهان هم می‌خواهیم که به مرحله «پسا اسرائیل» به عنوان نتیجه عملیات طوفان الاقصی نگاه کنند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در تلاش است منطقه را بر اساس منافع خود سازماندهی کند، عنوان کرد: آمریکا می‌داند که تداوم جنگ، هر جبهه‌ای را که اسرائیل در آن حضور داشته باشد، از بین خواهد برد. از تلاش مقاومت هم خرسندیم؛ به ویژه اینکه با طرح آمریکا در منطقه مقابله می‌کند.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا