بین الملل

حمایت ۴ دستگاه اصلی و مردم‌نهاد از دانش‌بنیان‌ها در راستای محرومیت‌زدایی

در حاشیه نمایشگاه آبادیران مطرح شد؛

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: چهار دستگاه اصلی، ۲۸ دستگاه حاکمیتی و مردم نهاد در نمایشگاه آبادیران برای محرومیت‌زدایی با یکدیگر همکاری کردند.

رضا اسدی فرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه، ارائه فناوری‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای توسعه منطقه‌ای و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با بیان اینکه از سامانه تامین مالی آبادیران در این نمایشگاه رونمایی کردیم، افزود: این سامانه از روز اول نمایشگاه فعالیت خود را آغاز کرده است و این سامانه بستری برای مردم و شرکت‌های دانش بنیان فراهم می‌کند تا در راستای محرومیت زدایی پروژه‌هایی را انجام دهند.

اسدی فرد با اشاره به استقبال شرکت‌های دانش‌بنیان از این نمایشگاه مطرح کرد: پروژه‌هایی خوبی در این نمایشگاه ایده پردازی شده و برخی از ان‌ها به مرحله اجرا رسیده است. معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با همکاری کمیته امداد یک برنامه مشترک برای ایجاد کارگاه‌های کوچک مقیاس در سراسر کشور و درخصوص ایجاد اشتغال تخصصی و پایدار در مناطق محروم انجام داده است.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان با بیان اینکه فضای روستا برای نسل جدید جذابیتی ندارد، اظهار کرد: افرادی مددجویی که در روستا هستند به فکر مهاجرت به شهر‌ها میفتند و ما درصدد هستیم تا با ایجاد امکان درآمد خوب زمینه ماندگاری آن‌ها را در مناطق فراهم کنیم.

حمایت از فناوری‌های دانش‌بنیان‌ها برای تجهیز ۲۰۰ مدرسه در مناطق محروم

وی افزود: ۱۰۰ کارگاه به صورت آزمایشی در سراسر کشور با تجهیزات و محصولات دانش‌بنیان شروع به کار خواهد کرد و بعد از دوره آزمایشی قرار است در مقیاس بالا انجام شود.

اسدی فرد با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با جهاد مدرسه سازی مطرح کرد: این توافق نامه درخصوص این است که از محصولات و فناوری‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای توانمندسازی و مقاومت سازی و تجهیز ۲۰۰ مدرسه در مناطق محروم استفاده کنیم. همچنین با جهاد آبرسانی ذیل وزارت نیرو برای تامین آب شورب هزار روستا توافق و تعداد زیادی تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی و بنیاد برکت منعقد کردیم.

وی با بیان اینکه فعالیت نهاد‌های محرومیت زدایی در این نمایشگاه با سال‌های گذشته تفاوت بسیاری دارد، اظهار کرد: جنس فعالیت از نوع دانش بنیان است و ارزش افزوده بیشتری برای مردم مناطق محروم به همراه دارد. همچنین با استفاده از رویکرد‌های جدید، نوآوری‌های اجتماعی و نوآوری‌های فراگیر خود مردم را در حل مسائل درگیر کنیم.

اسدی فرد با اشاره به دستگاه‌هایی که با معاونت علمی و فناوری همکاری کردند، خاطرنشان کرد: ۴ دستگاه اصلی مانند معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، کمیته امداد خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و ۲۸ دستگاه حاکمیتی و مردم نهاد، تمام بنیادها، قرارگاه‌های محرومیت زدایی،  مانند مجمع خیرین سلامت و مجمع خیرین مدرسه ساز و گروه‌های جهادی در برنامه محرومیت زدایی همکاری کردند تا به این واسطه از دستاوردهای فناورانه برای محرومیت زدایی استفاده شود.

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا