بین الملل

حملات راکتی به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین مجله تفریحی زیباروز، منابع خبری گزارش دادند که مناطق نزدیک به فرودگاه «خراب الجیر» در استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه هدف حمله راکتی قرار گرفته است. این فرودگاه، پایگاه نظامیان آمریکایی است

منابع خبری گزارش دادند که پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان گازی کونیکو در دیرالزور واقع در شرق سوریه، هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

به گفته این منابع، کونیکو هدف هشت راکت و خراب الجیر هم هدف شش راکت قرار گرفته است. برخی از منابع همچنین از حمله به پایگاه آمریکا در اربیل عراق خبر دادند.

مقاومت اسلامی عراق هم با انتشار بیانیه‌ای، ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت این حملات، خبر داد که پایگاههای آمریکا در خراب الجیر و کونیکو واقع در سوریه و پایگاه فرودگاه اربیل در عراق را هدف حملات راکتی و پهپادی قرار داده است.


متن بیانیه مقاومت عراق

 

مقاومت اسلامی عراق، شامگاه چهارشنبه از ۲ عملیات‌ علیه‌های پایگاه‌های آمریکا در شمال عراق و شمال شرق سوریه خبر داد. مقاومت عراق در بیانیه نخست خود اعلام کرد که پایگاه آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

ساعتی بعد، مقاومت عراق در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که پایگاه آمریکایی «هیمو» در غرب فرودگاه قامشلی در شمال شرق سوریه را با سلاح مناسب هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق تاکنون ده‌ها بار پایگاه‌های آمریکا را در شرق و شمال شرق سوریه و در غرب و شمال عراق هدف حمله پهپادی و راکتی قرار داده است.

مقاومت عراق، آمریکا را مسئول اصلی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌داند و تاکید کرده است که تا زمان توقف تجاوزات علیه غزه به حملات خود ادامه خواهد داد.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا