اقتصادی

حمله باج افزاری به ۲۰۰ سازمان دولتی آمریکا

در طول سال 2022، بیش از 200 سازمان دولتی در ایالات متحده هدف حملات باج افزار قرار گرفتند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، کارشناسان امنیت سایبری شرکت “ام سی سافت” پس از بررسی گزارش های مردمی، کشفیات و همچنین جست و جو در وب تاریک و اطلاعات سایر شرکت ها، شرکت هایی از بخش های دولتی، آموزشی و بهداشتی را بیشترین هدف قرار داده اند. از حملات باج افزار .

در حدود نیمی از این حوادث، عوامل تهدید قادر به سرقت اطلاعات حساس بودند.

در حملاتی که سال گذشته رخ داد، در مجموع 105 کشور، 44 دانشگاه و کالج، 45 مدرسه و 24 ارائه دهنده خدمات پزشکی هدف حملات باج افزار قرار گرفتند.

علی‌رغم تحقیقات گسترده، AmsiSoft می‌گوید این آمار احتمالاً ناقص است زیرا همه سازمان‌ها مایل به افشای حوادث امنیت سایبری نیستند. در مقایسه با شرکت‌های خصوصی، سازمان‌های دولتی تمایل بیشتری به افشای جزئیات این گونه رویدادها دارند، اما همچنان این احتمال وجود دارد که این رویدادها مخفی بماند.

در گزارش Amcesoft آمده است: واقعیت این است که هیچ کس نمی داند که آیا تعداد حملات ثابت شده است یا اینکه آیا روند رو به افزایش است یا کاهش.

علاوه بر وقایع نامعلوم و پنهان، رویدادهایی وجود دارد که ممکن است اخیرا رخ داده باشد، مانند حمله به مرکز پزشکی ایالتی مرکزی که گفته می شود در 30 دسامبر رخ داده است. سپس این سازمان اعلام کرد به دلیل مسائل امنیتی سایبری پذیرش بیمار را متوقف کرده است.

به گفته وب سایت TechRadar، هکرها معمولاً در مورد حمله به مراکز پزشکی به دلیل نتایج مرگباری که می تواند داشته باشد مردد هستند و می تواند به قیمت تمام شدن عمل جراحی و آزادی آنها تمام شود. آخر هفته گذشته، اپراتورهای باج افزار Lockbit اعلام کردند که به شعبه ای که بیمارستان کودکان را هدف قرار داده بود، وابسته نیستند و مدعی شدند این شعبه با حمله به مرکز درمانی، مقررات آنها را زیر پا گذاشته است. این گروه بابت این حمله عذرخواهی کرد و یک رمزگشا ارائه کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا