بین الملل

حمل و نقل ریلی پل کریمه از سر گرفته شد

خبرگزاری دولتی روسیه اعلام کرد که پس از حادثه امروز در پل کریمه، حمل و نقل ریلی این پل از سر گرفته شده است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، خبرگزاری تاس اعلام کرد که حمل و نقل ریلی پلی که شبه‌جزیره کریمه را به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند، از سرگرفته شده است. این خبرگزاری گزارش داد که یک قطار از شهر کرچ در شبه‌جزیره کریمه حرکت کرده و در حال حاضر در مسیر مسکو است.

پیش‌تر به دلیل حادثه‌ای در پل کریمه، حمل و نقل ریلی و ماشینی روی این پل مهم متوقف شده بود. خودروها همچنان نمی‌توانند از این پل استفاده کنند.

مقامات روسیه اعلام کردند که قطارهایی را برای جابجایی رانندگان خودروهایی که روی پل گیر کرده‌اند، اعزام می‌کنند. به رانندگان کامیون و تریلی هم توصیه شده که از مسیر زمینی (شرق اوکراین که حالا در کنترل روسیه است) به سرزمین اصلی روسیه بروند.

روسیه در سال ۲۰۱۴ شبه‌جزیره کریمه در جنوب اوکراین را به خاک خود ضمیمه کرد، اما هیچ راه زمینی میان سرزمین اصلی روسیه و این شبه‌جزیره وجود نداشت. از این رو، مسکو به فکر ساخت پلی در تنگه کرچ افتاد.

این پل در سال ۲۰۱۸ توسط شخص ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه افتتاح شد و گفته می‌شود که هزینه ساخت آن ۳.۶ میلیارد دلار بوده است.

بندر سواستوپول در شبه‌جزیره کریمه خانه ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی بوده و این پل شاهراهی برای انتقال سوخت، مواد غذایی و دیگر محصولات به این منطقه است.

 این پل همچنین یک مسیر ارتباطی حیاتی برای انتقال نیروهای روسیه در آغاز حمله به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ بود و در تصرف مناطق خرسون و زاپوریژیا نقشی اساسی ایفا کرد.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا