بین الملل

خبرسازی کذب درباره حضور نیروهای چینی در پروژه‌های نفتی ایران

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دلیل انتشار این خبر در روزهای اخیر را تاثیر روابط راهبردی تهران و پکن عنوان کرد.
به نظر می رسد عده ای تنها به توسعه روابط اقتصادی ایران با برخی کشورهای غربی فکر می کنند، اما چین یکی از خریداران اصلی نفت ایران است و به جای واردات کالاهای غیرضروری، ایران می تواند از خدمات فنی و مهندسی خود نیز برای بهره برداری از بخش های مختلف اقتصادی استفاده کند. و همچنین از ظرفیت سرمایه گذاری این کشور برای تامین مالی پروژه های عمرانی استفاده کند.
اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در اطلاعیه ای اعلام کرد: در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر حضور 50 هزار نیروی امنیتی چین برای حضور در حاشیه پروژه های نفت و گاز شرکت های چینی مطرح شده است. این خبر ناشیانه پیش از این توسط بازرگانان حامی دولت مطرح و تکذیب شده بود و این بار با مراجعه به منابع رسانه های نفت و گاز انگلیس منتشر شد.
وزارت نفت ضمن اعلام کذب و کذب چنین اخباری می‌گوید چنین شایعاتی بی‌ربط با موفقیت‌های اخیر در زمینه‌سازی برای جذب سرمایه‌گذاری و همچنین افزایش چشمگیر صادرات نفت ایران با توافق با خریداران خارجی نفت ایران نیست.

2323

دکمه بازگشت به بالا