حوادث

“خستگی” دلیل عمده مراجعات حجاج به مراکز پزشکی/ شرایط جسمی زائران مساعد است

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با بیان اینکه وضعیت عمومی حج زائران مساعد است، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده به زائران ایرانی در مکه مکرمه را تشریح کرد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، دکتر طاهر درودی گفت: پروازها برای اعزام زائران ایرانی به مدینه و مکه ادامه دارد و تا روز جمعه دوم تیرماه حدود 17 هزار نفر معادل نیمی از زائران کشورمان به عربستان سعودی اعزام شده اند.

معاون حج و فوت در مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با تشریح خدمات ارائه شده به زائران ایرانی در مکه مکرمه گفت: تا پایان دیروز 239 ویزیت تخصصی، 642 خدمات رادیولوژی، 1389 روش پرستاری، هزار مورد. نسخه و 273 بازدید عموماً به زائران ارائه می شود.

درودی حال عمومی زائران را خوب و مشکل حادی عنوان کرد و افزود: تاکنون از بروز آبله میمون در زائران ایرانی گزارشی نداده ایم اما دو زائر در مکه از نظر علائم مشکوک تاج گذاری معاینه شده اند. یکی از این افراد زائر و دیگری عامل اجرایی کاروان است.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی زیارتی جمعیت هلال احمر تاکید کرد: وضعیت عمومی این افراد مساعد است، نیازی به مراقبت نیست و خدمات ویژه ای به آنها ارائه می شود. همچنین کاروان این دو نفر به صورت مستمر و روزانه توسط پزشکان و کارشناسان مبارزه با بیماری ها و پزشکان مورد بازرسی قرار می گیرد و تاکنون مشکلی مشاهده نشده است.

درودی افزود: بیشتر مراجعه زائران به مراکز درمانی شامل موارد سرماخوردگی، خستگی، کوفتگی و … است که مشکلی طبیعی است و تاکنون مشکل خاصی یا اپیدمی بیماری خاصی در بین زائران گزارش نشده است. “

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ وی توصیه کرد: همه زائران 60 عدد ماسک و دارو همراه داشته باشند و زائرانی که بیمار یا ضعیف هستند هنگام مگس گیر شدن به صورت گروهی همراه با کاروان خود حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا