بین الملل

دادگاه درخواست ترامپ را برای جلوگیری از شهادت مایک پنس رد کرد

یک دادگاه استیناف فدرال درخواست تجدید نظر دونالد ترامپ را مبنی بر عدم حضور مایک پنس برای شهادت درخصوص گفت‌وگوهای محرمانه و مرتبط با شورش کنگره ۲۰۲۱، رد کرد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک دادگاه فدرال ایالات متحده در ماه مارس به مایک پنس، معاون سابق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا دستور داد تا درباره مکالمات خود با ترامپ نسبت به شورش کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱ شهادت دهد. در عین حال، پنس این درخواست دادگاه را “بی‌سابقه و غیرقانونی” خواند.

طبق گزارش تلویزیون سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ طی هفته‌های گذشته تلاش کرد که با “مداخله اضطراری” از دادگاه استیناف ناحیه کلمبیا (پایتخت) درخواست کند تا مانع ارائه شواهد درباره ارتباطات مستقیمش با پنس شود اما این دادگاه به این درخواست جواب رد داد.

طبق این گزارش، دونالد ترامپ حق دارد مجددا درخواست تجدید نظر ارسال کند اما از انجام این کار خودداری کرد.

در ششم ژانویه ۲۰۲۱، در پی ادعای دونالد ترامپ در خصوص “نامعتبر” بودن نتایج انتخابات ۲۰۲۰ به دلیل تقلب، گروه بزرگی از حامیان این رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره این کشور یورش بردند تا مانع از تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ توسط قانونگذاران شوند. بر اساس گزارش‌ها دست کم پنج نفر به دلیل این شورش کشته شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا