اقتصادی

درج همزمان قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده بر ۶۰ تا ۷۰ درصد کالاها در خراسان رضوی

مجله تفریحی زیباروز/ خراسان رضوی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر برخی قیمت مصرف کننده 2700 قلم کالا در استان و همچنین قیمت تولیدکنندگان را درج می کنند. به طور کلی در حال حاضر 60 تا 70 درصد کالاها در خراسان رضوی دارای قیمت همزمان با قیمت مصرف کننده و تولیدکننده هستند. سایر موارد را به طور مناسب دنبال کنید تا قیمت مصرف کننده را به عنوان راهنما وارد کنید.

امیررضا رجبی در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز، در خصوص بازرسی های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از واحدهای تولیدی خراسان رضوی، اظهار کرد: موضوع درج قیمت تولیدکننده روی کالاها از حدود چهار ماه پیش آغاز شد. همچنین از ابتدای اردیبهشت ماه موضوع درج قیمت مصرف کننده ادامه دارد. همکاران ما در سازمان از 90 درصد واحدهای تولیدی خراسان رضوی بازدید کردند. با توجه به تغییر اندک فضای بازار از هفته گذشته و اعلام قیمت جدید محصولات، حدود 80 درصد از کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در حوزه بازرسی فعال شده اند.

ظرفیت بازرسی در خراسان رضوی تا 4 برابر افزایش یافته است

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت بازرسی در استان چهار برابر شده است و به طور میانگین روزانه 80 تیم در مشهد بازرسی می شوند. در خراسان رضوی روزانه به طور متوسط ​​2500 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، توزیعی و عرضهی انجام می شود و 400 تا 500 گزارش تخلف از این واحدها ثبت و به تعزیرات حکومتی ارسال می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر تقریبا اکثر واحدهای تولیدی استان وارد قیمت تولیدکننده و مصرف کننده شده اند. رواج و توزیع عادلانه طرح یارانه نیز به اجرای درج قیمت کالاها کمک کرده است.

رجبی در خصوص درج قیمت محصولات توسط واحدهای تولیدی تصریح کرد: کالاهای مختلف در استان مشمول درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده هستند. در حال حاضر این کالاها در حدود 800 قلم کالا طبقه بندی می شوند و تعداد کل کالاهای خرد که باید ردیابی شوند حدود 4000 قلم کالا می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از 950 کارخانه فعال در استان در چهار ماه گذشته بازرسی ها به صورت مشخص انجام شده و هر کدام حداقل یک بار مورد بازرسی قرار گرفته اند. در آن مدت، ما متعهد بودیم که با کارخانه ها به شیوه ای هدایت شده رفتار کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا