علمی و پزشکی

درمان بیماری‌های قلبی کودکان در ایران، همپای کشورهای پیشرفته دنیا

دبیر نهمین همایش ملی قلب کودکان ایران با بیان اینکه در حوزه قلب کودکان بیشتر کارهایی را که در پیشرفته ترین کشورها در کشورمان انجام می شود انجام می دهیم، گفت: حتی در بسیاری از کشورها از بسیاری از کشورها جلوتر هستیم. رشته های پزشکی.”

به گزارش مجله تفریحی زیباروزدکتر. محمد دلیلی – متخصص قلب اطفال، الکتروفیزیولوژیست و دبیر علمی نهمین همایش ملی قلب کودکان به تشریح این همایش پرداخت و گفت: این همایش به همت انجمن علمی قلب کودکان برگزار می شود و سابقه برگزاری این همایش ها به زمان تأسیس انجمن. علاوه بر این، تاکنون در دوران شیوع بیماری کووید، کنفرانس‌های یک روزه، سمپوزیوم‌ها و وبینارهای متعددی برگزار شده است و اکنون با کاهش شیوع این بیماری، این اولین کنفرانسی است که به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این همایش از 31 شهریور لغایت 1 آنلاین 1401 به مدت دو روز در سالن همایش های هتل قلب مرکز آموزش، تحقیقات و درمان قلب و عروق شهید رجایی برگزار می شود. برنامه های مختلفی تدارک دیده شد و تلاش شد تا همه عرصه های دل کودکان را پوشش دهد. در روز اول این نشست در روز پنجشنبه 31 شهریور به موضوعات مرتبط با اکوکاردیوگرافی، آریتمی و الکتروفیزیولوژی، نارسایی قلبی و پیوند قلب و همچنین موضوعات منتخبی که دبیرخانه نشست از سراسر کرواسی دریافت کرده است، خواهیم پرداخت. کشور و دادگاه، و روز بعد موضوعات مربوط به جراحی قلب، قلب بین المللی، قلب جنین و اکوکاردیوگرافی جنین مورد بحث قرار خواهد گرفت.

دلیلی در ادامه به کاردیولوژی و اکوکاردیوگرافی جنین اشاره کرد و گفت: موضوع قلب جنین و اکوکاردیوگرافی موضوع بسیار مهمی است و به ویژه در چند سال اخیر توجه به این امر بیشتر شده است. شناسنامه ها و شناسنامه هایی که در سال های اخیر در این زمینه با توجه به نظرات کارشناسان مختلف تهیه و تایید شده است و در وزارت بهداشت و درمان این وظیفه را به متخصصان قلب و عروق اطفال محول کرده است که به نارسایی های قلبی در جنین و بر اساس علم روز دنیا، برای درمان و برنامه ریزی برای آن. برخی از بیماری های قلبی جنین را می توان در دوران جنینی کنترل یا درمان کرد و برای برخی دیگر برنامه درمانی پس از تولد در نظر گرفته می شود.

همانطور که در بیانیه روابط عمومی این کنگره آمده است، وی در ادامه گفت: همه موضوعاتی که در این همایش مطرح می شود طبق روش ها و استانداردهای جهانی است و در حوزه دل کودکان خوشبختانه نداریم. فاصله قابل توجهی در مقایسه با کشورهای پیشرفته است. در واقع ما اکثر کارهایی را که در پیشرفته ترین کشورها در کشورمان انجام می شود انجام می دهیم و حتی در بسیاری از زمینه های پزشکی از بسیاری از کشورها جلوتر هستیم. به عنوان مثال الکتروفیزیولوژی اطفال که از سال 1386 در مرکز قلب شهید رجایی شروع شد، در بسیاری از کشورها وجود ندارد، در حالی که ما 14 سال است که به صورت حرفه ای و آکادمیک در این زمینه فعالیت داریم و امسال مجوز آموزش فلوشیپ آن را گرفتیم. رشته بین المللی قلب سال هاست که فعال است و یکی از بالاترین آمار را در دنیا داریم. اکوکاردیوگرافی جنین در سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. ما در زمینه پیوند قلب نیز بسیار فعال بوده‌ایم و مرکز قلب شهید رجایی بیشترین تعداد پیوند قلب در جهان را در دوران کرونا داشته است.

دبیر علمی این نشست افزود: این جلسه برای متخصصان قلب و عروق کودکان، بزرگسالان، قلب و بیهوشی حق صلاحیت مجدد دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا