اقتصادی

در بخشنامه تمدید خودکار قراردادهای رهن و اجاره تجدیدنظر شود

مجله تفریحی زیباروز / خوزستان رهبر اتحادیه مشاوران املاک اهواز گفت که دولت باید در بخشنامه تمدید خودکار قراردادهای وام مسکن و اجاره تجدید نظر کند.

قنبرعلی زنگنه در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز ، با اشاره به وضعیت مشاوران املاک در کرونا گفت: “با توجه به اینکه دولت کرونا به طور رسمی اعلام کرده است که تمام قراردادهای وام مسکن و اجاره به طور خودکار تمدید می شود ، دفاتر مشاوران املاک در آنجا هستند. بدون قرارداد کار. “من نمی کنم.

وی افزود: تصمیم دولت مبنی بر تمدید خودکار قراردادهای وام مسکن و اجاره ، شرایط کاری اتحادیه مشاوران املاک را مختل کرده و بسیاری از دفاتر مشاوران املاک را به ورشکستگی کشانده است.

رهبر اتحادیه مشاوران املاک اهواز گفت که این بخشنامه بازار مسکن و عرضه و تقاضای این منطقه را مختل کرده است. این قراردادها حلقه مشاوران املاک را از این زنجیره حذف کردند.

زنگنه گفت: یکی از دلایلی که گاهی وام مسکن و اجاره آپارتمان تا 200 درصد افزایش یافته است ، این بخشنامه دولت است زیرا سیستم عرضه و تقاضای مسکن دچار اختلال شده است. این بخشنامه تقریباً انتقال را متوقف می کند و انتقال در بازار رهن و اجاره انجام نمی شود.

وی ادامه داد: وقتی جابجایی وجود ندارد ، خانه ای برای مستاجر وجود ندارد و مستاجر باید در خانه ای که در آن بود بماند. بنابراین ، صاحب ملک تا آنجا که می تواند قیمت را افزایش می دهد و همه این موارد بازار را مختل کرده است.

رهبر اتحادیه مشاوران املاک اهواز گفت: از دولت انتظار داریم بخشنامه خود را در مورد تمدید خودکار وام مسکن و اجاره در این زمینه تجدید نظر کند ، زیرا بسیاری از دفاتر مشاوران املاک در شرف بسته شدن هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا