ورزشی

در تب و تاب داربی

ورزش ایران و جهان امروز با رخدادها و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، بلیت فروشی مصاف پنجشنبه استقلال و پرسپولیس از فردا آغاز می‌شود. پرسپولیس و استقلال پنجشنبه این هفته در چارچوب دیدار معوقه از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم می‌روند.

بر همین اساس، قرار است بلیت فروشی اینترنتی این بازی از حدود ساعت ۱۸ فردا (سه‌شنبه) آغاز شود. طبق پیگیری‌های خبرنگار مجله تفریحی زیباروز، ۴۶ هزار بلیت برای این دیدار به فروش می‌رسد که از بین آن، ۳۰۰۰ بلیت به بانوان تعلق خواهد گرفت.

پاداش پای سکو مدال‌آوران پاراآسیایی کی پرداخت می‌شود؟

با گذشت بیش از یک ماه از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین هنوز خبری از پاداش پای سکوی مدال آوران نیست. با وجود این که بیش از یک ماه از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین سپری می‌شود و تنها پاداش مدال آوران طلایی پرداخت شده است هنوز خبری از پاداش پای سکوی سایر مدال آوران هانگژو نیست.

هر چند هر از گاهی عنوان می‌شود که پاداش پای سکوی مدال آوران تامین اعتبار شده و به زودی پرداخت می‌شود اما با گذشت بیش از یک ماه از بازی‌ها هنوز خبری از پرداخت پاداش‌ها نیست. از سوی دیگر محمد شروین اسبقیان رییس فدراسیون جانبازان و توانیابان و مشاور و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان نیز در آخرین اظهارنظر خود عنوان کرده که «پاداش پای سکو» مدال آوران بازی‌های پاراآسیایی تامین اعتبار شده که به زودی پرداخت می‌شود. هر چند این وعده‌ از سوی مسئولان داده شده و اجرایی نشده است.

سیدبندی جام ملت‌های فوتسال آسیا

قرعه‌کشی هفدهمین دوره فوتسال جام ملت‌های فوتسال آسیا در کوالالامپور برگزار خواهد شد تا حریفان ایران در دور گروهی مشخص شوند.

بهترین تیم‌های فوتسال آسیا در مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا که پنج‌شنبه در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور برگزار خواهد شد حریفانشان را خواهند شناخت.

جام ملت‌های آسیا فوتسال قرار است در سال ۲۰۲۴ در کشور تایلند برگزار شود و بهترین‌های قاره منتظر هستند تا با حریفانشان در دور گروهی آشنا شوند.  هفدهمین دوره این مسابقات از ۱۷ تا ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ برگزار می شود و قرار است ۱۶ تیم از جمله تایلند میزبان در چهار گروه چهار تیمی قرار بگیرند.

سعید معروف از تیم ملی والیبال دور شد؟  

با توجه به رویکرد سرپرست جدید فدراسیون والیبال مبنی بر بکارگیری مربی خارجی، به نظر می‌رسد احتمال کمی برای سرمربیگری سعید معروف در تیم ملی وجود دارد.  

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، وحید مرادی سرپرست فدراسیون دوومیدانی روز گذشته از چهار گزینه نهایی سرمربیگری تیم ملی والیبال رونمایی کرد. بر این اساس روبرتو پیاتزا، ولادیمیر آلکنو، سعید معروف و توماس توتولو نفراتی هستند که قرار است کمیته فنی فدراسیون در مورد آنها تصمیم‌گیری کند تا در نهایت ظرف یکی دو ماه آینده تکلیف سرمربی تیم ملی  روشن شود.

فیفا اجازه استفاده از VAR را در داربی می‌دهد؟

فدراسیون فوتبال در حال گرفتن تائیدیه فیفا برای استفاده از VAR در دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، داربی پایتخت بین تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس ساعت ۱۵ پنجشنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

با توجه به حساسیت این بازی فدراسیون فوتبال در تلاش است از سیستم VAR در این بازی استفاده کند اما هنوز نتوانسته تائیدیه فیفا را بگیرد زیرا سیستم‌ VAR تنها برای برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به ایران داده شده است و برای استفاده از آن برای مسابقات داخلی نیازمند مجوز و تأیید فیفاست.

آزمون به جام ملت‌ها می‌رسد؟

مصدومیت سردار آزمون در دیدار با فیورنتینا خبر نگران‌کننده‌ای برای کادر فنی تیم ملی ایران است.

رم یکشنبه شب در چارچوب هفته پانزدهم سری‌آ به مصاف فیورنتینا رفت که در این دیدار خانگی به سختی به تساوی یک بر یک رسید. رم این دیدار را خیلی خوب شروع کرد و در دقیقه ۵ روی همکاری دیبالا و لوکاکو توسط لوکاکو به گل نخست رسید اما مصدومیت پائولو دیبالا در دقیقه ۲۵ کار را برای مورینیو سخت کرد.

مورینیو در این دقیقه سردار آزمون را به جای ستاره آرژانتینی به میدان فرستاد اما تسلط فیورنتینا بر توپ و میدان به حدی بود که رم فرصت موقعیت‌سازی پیدا نمی‌کرد.

تایید پارگی کشاله کامران قاسمپور

بررسی MRI پای کامران قاسمپور نشان داد وی بار دیگر دچار پارگی کشاله ران شده است.

کامران قاسمپور چند ماه پیش حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را به علت پارگی کشاله ران از دست داد. او در شرایطی که قصد داشت در رقابت‌های قهرمانی ایران به عنوان مرحله نخست انتخابی تیم ملی در وزن ۹۷ کیلوگرم به میدان برود و کارش را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس آغاز کند، در جریان تمرین بار دیگر دچار آسیب‌دیدگی از همان ناحیه شد و نتوانست به تمریناتش ادامه بدهد.

وی پس‌ از این اتفاق اقدام به گرفتن MRI کرد که در نهایت پزشکان شب گذشته تایید کردند کشاله ران او دچار ۲۰ درصد پارگی‌شده است تا به این ترتیب وی حضور در مسابقات قهرمانی کشور به عنوان مرحله نخست انتخابی تیم ملی را از دست بدهد.  

گزینه نهایی داور داربی مشخص شد

گزینه نهایی قضاوت داربی ۱۰۲ بیژن حیدری خواهد بود. دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال در دیدار معوقه هفته پنجم لیگ برتر روز پنجشنبه ۲۳ آذر ماه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

هنوز از سوی کمیته داوران داور داربی به صورت رسمی اعلام نشده است اما طبق پیگیری های خبرنگار مجله تفریحی زیباروز بیژن حیدری به احتمال فراوان قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد داشت.

سقف بودجه چطور یقه مدعیان لیگ برتر را گرفت؟

دستورالعمل ناظر بر قراردادها در پایان ۱۲ هفته از لیگ برتر فوتبال گریبان ۴ باشگاه مدعی در لیگ بیست و سوم یعنی سپاهان، پرسپولیس، استقلال و تراکتور را گرفته است.

دستورالعمل ناظر بر قراردادها یا نام مصطلح آن یعنی سقف بودجه در لیگ بیست و سوم خبرسازی زیادی کرد و تاکنون یقه تمام مدعیان لیگ برتر را گرفته است. تاکنون سپاهان و پرسپولیس به خاطر تخطی از این دستورالعمل جریمه شده‌اند و استقلال و تراکتور هم در خطر چنین اتفاقی قرار دارند.

شکست سنگین بارسلونا مقابل شگفتی‌ساز لالیگا؛ صدر جدول تقدیم ژیرونا شد

مهم‌ترین بازی هفته شانزدهم لالیگا با شکست خانگی و سنگین شاگردان ژاوی به پایان رسید.

بارسلونا در هفته شانزدهم لالیگا میزبان تیم رده دومی ژیرونا بود که با شکست سنگین ۴ بر ۲ مقابل این تیم علاوه بر اینکه خودش تا رتبه چهارم سقوط کرد، ژیرونا را هم صدرنشین کرد. با این نتیجه ژیرونا صدر جدول را از رئال مادرید پس گرفت و اتلتیکو مادرید هم توانست با توجه به پیروزی ۲ بر یک مقابل آلمریا با یک بازی کمتر نسبت به بارسلونا جایگاه آن‌ها در رتبه سوم را بگیرد.

انتهای پیام

بخش مقالات ورزشی

دارای یک علاقه‌ی عمیق به ورزش و تجربه‌ی بیش از 10 سال در صنعت رسانه‌های ورزشی. با ارائه‌ی تحلیل‌های دقیق و اخبار روزمره، هدفمندی مخاطبان را در جهت افزایش دانش و آگاهی ورزشی تقویت می‌کنم. همراه با من باشید تا به دنیای هیجان انگیز ورزشی نگاهی داشته باشیم.
دکمه بازگشت به بالا