حوادث

دستور فوری جبلی به صداوسیمای هرمزگان با وقوع زلزله

مدیر کل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس به تشریح عملکرد مرکز صداوسیما پس از زلزله هرمزگان پرداخت. به گفته وی صدای هرمزگان از همان لحظات اولیه زلزله تبدیل به رادیو بحران شد.

مهران جلایی، مدیرعامل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز، به تشریح اقدامات همکاران خود پس از زلزله روز یکشنبه (23 آبان) پرداخت و خاطرنشان کرد: از هموطنان هرمزگانی گرفته تا شبکه های تلویزیونی، شبکه رادیو موظف است به صورت مستمر و همه جانبه اطلاعات زلزله هرمزگان را تا روز بعد از زلزله (دوشنبه) ارائه دهید.

تجلایی یادآور می شود: مرکز صداوسیما مرکز هرمزگان از نخستین لحظات وقوع این حادثه خبر زلزله یکشنبه شب حوالی بندرعباس را روی آنتن و فضای مجازی در دستور کار قرار داده است و به ویژه صدای این مرکز همچنان به اطلاع رسانی لازم به مخاطبان ادامه می دهد. . او آن را انجام می دهد.

دو زمین لرزه به بزرگی 6.4 و 6.3 ریشتر امشب حوالی فین در استان هرمزگان را لرزاند. این زمین لرزه که چندین پس لرزه نسبتاً قوی نیز داشت، رانش زمین و خسارات دیگری را به همراه داشت.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس در این خصوص می گوید: با توجه به حساسیت بالای موضوع و نیاز به اطلاع رسانی سریع، جامع و دقیق از ابعاد حادثه و خسارات وارده، رسانه ها در ابتدای مرکز سیمای هرمرگان پس از زلزله، برنامه های همیشگی خود را دنبال نکرد و تمامی رویدادهای مرتبط را دنبال کرد.
گفت و گو با مسئولان استانی و کشوری در حوزه و یا دعوت به ستون های مختلف خبری، ارتباط مستقیم و حضور خبرنگاران در صحنه و بین مردم و پخش زنده و ضبط از نقاط مختلف منطقه زلزله از اقدامات مرکز صداوسیما است. دستور کار همچنان به صورت ویژه در حال انجام است.

به گفته مسئولان صدا و سیما، «با برقراری ده‌ها تماس رادیویی و تلویزیونی با شبکه‌های سراسری برای اطلاع‌رسانی کامل از وضعیت زلزله و افراد زلزله‌زده و همچنین زمین‌لرزه‌های بعدی رخ داده در استان، از دیگر موارد بود. اقدام مرکز هرمزگان.”

جلایی تاکید می کند: با دستور سرپرست سازمان، این روند اطلاع رسانی تا عادی شدن وضعیت و رفع مشکلات زلزله زدگان ادامه خواهد داشت.

لعنت به دستور اضطراری صدا و سیمای هرمزگان با ظهور زلزله

تصویری از زلزله هرمزگان توسط مرکز رادیویی مجله تفریحی زیباروز ساخته شده است

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا