حوادث

دعوای خیابانی، پای ۲۲ هزار تهرانی را به پزشکی قانونی باز کرد

آفتابنیوز:

براساس اعلام اداره کل پزشکی قانونی استان تهران ، در سه ماهه نخست امسال ، 22 هزار و 710 نفر برای جراحات ناشی از درگیری به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش داشته است.

براساس این گزارش ، از کل مشتریانی که به دلیل صدمات ناشی از درگیری در سه ماهه اول سال جاری ، 14 هزار و 742 نفر مرد و 7 هزار و 968 نفر زن بودند.

مشاوره پزشکی قانونی به مشتریان در دادرسی
پزشکی قانونی به كسانی كه در مراكز پزشکی قانونی با مشاجره روبرو هستند ، توصیه كرد: ظاهر خونین تاثیری در صدور نظر كارشناسی پزشکی قانونی ندارد كه این مبنای صدور تخصص در مورد جراحات ، نوع آسیب و عمق آن است.

بنابراین ، بررسی دقیق تر این ضایعه مستلزم تمیز و کامل بودن محل توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.

نکته زیر یک نکته است: در پزشکی قانونی مدت طولانی درمانی وجود ندارد و این تصور غلط دیگری است که از گذشته به جا مانده است.

برای صدور نظر متخصص در مورد صدمات ناشی از درگیری توسط یک سازمان پزشکی قانونی ، ارسال نامه مقدماتی از مراجع قضایی یا کلانتری لازم است.

پزشکی قانونی همچنین تأکید کرد: در برخی موارد ، برای بررسی دقیق تر جراحات یا عوارض جراحات ، باید مشاوره یا تصویربرداری یا اقدامات پاراکلینیکی دیگری انجام دهیم ، و این یعنی حمایت از حقوق مشتری و اظهار نظر دقیق در مورد صدمات ، بنابراین صبور باشید و صبر بیشتری انجام دهید. مشتری

در صورت بروز جراحات و جراحات اساسی و تهدیدآمیز ، فرد ممکن است بعد از معالجه به پزشکی قانونی تغییر یابد و سوابق اقدامات انجام شده توسط پزشکی قانونی از طرف مرجع رسیدگی به دست می آید تا حقوق فرد از بین نرود.

دکمه بازگشت به بالا