بین الملل

دیدار نخست‌وزیر عراق با حاکم دبی/ الکاظمی: درهای کشور ما به روی شرکت‌های اماراتی باز است

نخست وزیر عراق که به امارات سفر می کند با نخست وزیر عراق و حاکم دبی دیدار کرد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، به نقل از خاورمیانه نیوز ، مصطفی الکاظمی ، نخست وزیر عراق که به امارات سفر کرده بود همچنین با “محمد بن راشد آل مکتوم” نخست وزیر این کشور و حاکم دبی دیدار کرد.

طبق دفتر نخست وزیر عراق ، الکاظمی امشب در چارچوب سفر رسمی به امارات با محمد بن راشد آل مکتوم ، نخست وزیر عراق و حاکم دبی دیدار کرد.

در این دیدار ، طرفین در مورد روابط دو جانبه و راه های تقویت همکاری متقابل و توسعه سازوکارهای آن در همه زمینه ها گفتگو کردند.

الكاظمی پیش از این با تاجران از امارات متحده عربی و فعالان اقتصادی دیدار و خاطرنشان كرد كه عراق شرایط دشوار و پیچیده ای را پشت سر گذاشته است كه منجر به تأخیر در توسعه و ارائه خدمات شده است: “دولت عراق در زمینه های اقتصادی گام های جسورانه برداشت ، پول و کشور اتخاذ کرده و اقتصاد عراق به تدریج در حال بهبود است.

وی خطاب به بازرگانان اماراتی گفت: درهای عراق به روی شرکت ها و بازرگانان اماراتی باز است و اقدامات مهمی در جهت کاهش روند بوروکراتیک و هموار سازی حضور شرکت های خارجی در عراق انجام شده است.

الکاظمی همچنین با محمد بن زاید ، ولیعهد ابوظبی دیدار و در مورد روابط دو جانبه ، تقویت راه های همکاری در زمینه های مختلف ، خلاصه وضعیت منطقه و بازگشت عراق که نقش مهمی در صلح منطقه ای و ثبات.

محمد بن زاید همچنین از نخست وزیر عراق و هیئت همراه وی ، اقدامات دولت عراق در زمینه اصلاحات با هدف توسعه اقتصاد ، بهبود شرایط سرمایه گذاری و همچنین نقش عراق در تقویت امنیت و ثبات منطقه و رویکرد آن در سیاست صلح استقبال کرد. .

وی همچنین در توییتر خود نوشت: “من با مصطفی الکاظمی در مورد تقویت روابط برادرانه بین دو کشور و تحولات منطقه و جهان صحبت کردم و گفتم که امارات متحده عربی همیشه در کنار ثبات عراق و منافع کشورها است مردم عراق. “

گفتنی است که دو طرف پیش از این ریاست جلسه بزرگی از دو هیئت عراق و امارات را بر عهده داشتند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا