بین الملل

دیدار وزیر خارجه روسیه با رئیس جمهور و مقام‌های ارشد کوبا در هاوانا

وزیر امور خارجه روسیه در جریان سفر به کوبا و دیدار با وزیر امور خارجه، رئیس جمهور و دیگر مقام‌های این کشور سیاست تحریم‌های آمریکا از جمله علیه کوبا را محکوم کرد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه آمریکا در آخرین ایستگاه از تور سفرهایش به حوزه آمریکای لاتین و پس از حضور در برزیل، نیکاراگوئه و ونزوئلا به کوبا رفت.

بر اساس تصاویری که روزنامه “گرانما” وابسته به حزب کمونیست کوبا منتشر کرد، وزیر امور خارجه روسیه در جریان این سفر به دیدار میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا که به تازگی بار دیگر به ریاست جمهوری رسید و همینطور رائول کاسترو، رهبر سرشناس و نیمه بازنشسته اما همچنان با نفوذ عرصه سیاست کوبا رفت هر چند جزئیات بیشتری در خصوص محتوای این نشستها مطرح نشد.

بر اساس گزارش رسانه دولتی “کوبا دیبِیت”، لاوروف در سفر به این کشور جزیره‌ای که بالغ بر چند دهه متحد سفت و سخت مسکو است، تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کوبا را محکوم کرده و از واشنگتن به سبب اینکه به دنبال تحمیل “اراده خود بر جهان است” انتقاد کرد.

لاوروف روز پنجشنبه در چارچوب این سفر همچنین با برونو رودریگز، همتای کوبایی خود دیدار و در یک مراسم قرار دادن حلقه گل در بنای یادبود خوزه مارتی، قهرمان استقلال کشور کوبا در شهر هاوانا شرکت کرد.

رودریگز به نوبه خود “آرمان‌های توسعه طلبانه”‌ ناتو و تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب علیه روسیه را محکوم و با آنها مخالفت کرد.

کوبا از زمان دهه 1960 پس از پیوستنش به بلوک کشورهای سوسیالیستی تحت رهبری اتحاد شوروی سابق روابطی فراگیر با مسکو برقرار و در این راستا از این کشور کالاهایی مهم زیادی شامل، کود، تجهیزات صنعتی، قطعات یدکی و نفت در ازای صادرات شکر وارد کرده است.

روسیه به همراه ونزوئلا یکی از معدود تامین کنندگان نفت کوبا بوده و حجم نامشخصی از نفت را به این کشور جزیره‌ای که با بحران انرژی درگیر شده، می‌فرستد.

بانک‌های کوبا دو هفته قبل شروع به پذیرش مبالغ پرداختی از طریق سامانه کارتهای “میر” روسیه کردند. این سیستم به گردشگران روسی اجازه تبدیل واحد پول روبل به پزوی کوبا و نقد کردن آن را می‌دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا