بین المللکسب و کار ایرانی

راهنمای کامل سرمایه‌گذاری در کانادا: فرصت‌ها، چالش‌ها و نکات کلیدی

بهترین فرصت های سرمایه گذاری در کانادا

اما سودآورترین فرصت های سرمایه گذاری در کانادا کدامند؟ کانادا کشوری پر جنب ‌و جوش با اقتصادی بسیار متنوع است. انواع مختلفی از کسب‌ و کارها در این کشور با موفقیت فعالیت می ‌کنند و فرصت های فوق ‌العاده‌ای برای کارآفرینانی که به دنبال راه ‌اندازی یا خرید کسب ‌و کار در کانادا و اخذ اقامت این کشور هستند، وجود دارد. با تحقیق و مشاوره صحیح، شما هم می توانید یک فرصت تجاری سودآور را در کانادا پیدا کنید که با مجموعه مهارت های منحصر به فرد شما مطابقت داشته باشد.

حمل و نقل و ذخیره سازی

پشتیبانی کسب و کار و مدیریت

املاک و مستغلات و ساخت و ساز

اسکان و غذا

اقامت دائم کانادا با سرمایه گذاری کانادا یک انتخاب عالی برای خرید و راه اندازی Corporations Canada است. طبق گزارش بانک جهانی، کانادا از نظر در رتبه 23 قرار دارد. کانادا نیروی کار بسیار تحصیل کرده ای دارد و یکی از  را در جهان ارائه می دهد. این جریان اساساً برای جذب مدیران ارشد، صاحبان مشاغل و کارآفرینان با اعطای 200 امتیاز CRS اضافی به این دسته از افراد برای “اشتغال سازمان یافته” در کانادا طراحی شده است. فرآیند نسبتاً ساده است.

به همین دلایل (و بسیاری دیگر) است که صاحبان کسب و کارها، کارآفرینان و سرمایه گذاران تلاش می کنند تا شهروند کانادا شوند. کانادا “ویزای طلایی”، “شهروندی با سرمایه گذاری” یا سایر برنامه های سرمایه گذاری غیرفعال مشابه را ارائه نمی دهد تا قادر باشید در ازای سرمایه گذاری صرف، شهروندی کانادا را دریافت کنید. با این حال، هنوز راه های زیادی برای صاحبان مشاغل، کارآفرینان و سرمایه گذاران وجود دارد تا با سرمایه گذاری در کسب و کارهای کانادایی، شهروند کانادا شوند. مهاجرت سرمایه گذاری از طریق Executive Express Entry بسیاری از صاحبان مشاغل و سرمایه گذاران به اشتباه بر این باورند که اکسپرس اینتری () تنها گزینه مهاجرت به کانادا است.

در واقع مسئله این است که جریان “حرفه ای” برنامه اکسپرس انتری در درجه اول برای متخصصان جوان تر (زیر 35 سال) با مهارت های قوی در زبان انگلیسی یا فرانسوی (زبان CLB7 یا بالاتر)، مدارک تحصیلی برجسته (مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا بالاتر) و اغلب تجربه کار یا تحصیل در کانادا مناسب است. به این ترتیب بسیاری از متخصصان، کارآفرینان و سرمایه ‌گذاران موفق بالای 35 سال زمانی که شانس خودشان را تحت جریان «حرفه‌ای» اکسپرس انتری ارزیابی می‌کنند، اغلب امیدشان را برای مهاجرت به کانادا از دست می ‌دهند. این افراد اغلب جریان “اجرایی (executive)” برنامه Express Entry را فراموش می کنند یا اینکه کاملا از آن بی اطلاع هستند.

خرید یا ایجاد یک کسب و کار در کانادا

درخواست مجوز کار

اداره کسب و کار در کانادا

درخواست اقامت دائم در کانادا

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری از طریق برنامه های نامزدی استانی دسته دوم کمی متفاوت است. به این دلیل که مهاجران تجاری مستقیماً برای یک برنامه نامزدی استانی (“PNP”) درخواست می دهند. این فرآیند درخواست به مهاجران اجازه می دهد تا اقامت دائم و در نهایت شهروندی کانادا را دریافت کنند. در حالی که فرآیندها بر اساس استان متفاوت است، اکثر استان ها روند زیر را اتخاذ کرده اند: شما با ثبت اظهار علاقه (expression of interest) در استان مورد نظرتان شروع می کنید. پس از دریافت دعوت نامه اپلیکیشن، درخواست می دهید و مصاحبه را پشت سر می گذارید.

در نهایت، برای نامزدی و متعاقباً برای اقامت دائم کانادا درخواست خواهید داد. البته این فقط یک رویه کلی است. شما می توانید برای اطلاع از روند دقیق با توجه به استان انتحابی در کانادا و شرایط خودتان با تراست بیزنس بگیرید. مهاجرت سرمایه گذاری با راه اندازی استارتاپ اقامت دائم کانادا را برای کارآفرینان مهاجر فراهم می کند و به آنها کمک می کند تا در کانادا مستقر شوند. هدف این برنامه جذب کارآفرینان مهاجر و کمک به آنها برای ایجاد مشاغل طولانی مدت است که کانادایی ها را استخدام کرده و باعث رشد اقتصادی می شود.

نکات مهم درباره فرصت های سرمایه گذاری در کانادا

مزایای قابل توجه به این معناست که کسب و کار مورد نظر در بلند مدت پایدار باشد و بتوانید برای نیروی کار کانادایی شغل ایجاد کنید که به معنای محرک‌های اقتصادی است. در این بخش، در مورد مزایا و معایب و چالش های انتقال کسب و کار به کانادا بحث می کنیم. با مزایا شروع می کنیم. انتقال کسب و کار به کانادا فواید زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد. برنامه استارت آپ جذاب است زیرا به حداقل سرمایه اولیه نیاز ندارد، نیازی به ارزش خالص سرمایه و دارایی وجود ندارد و متقاضیان می توانند در هر نقطه از کانادا زندگی کنند. علاوه بر این، در صورتی که کسب و کار با شکست مواجه شود، بر وضعیت اقامت دائم شما تأثیری نمی گذارد.

به عنوان مثال، اعلام کنید سال اول 2 نفر کانادایی، سال دوم 4 نفرکانادایی استخدام خواهید کرد. همچنین، بیزینس مورد نظر باید باعث توسعه اقتصادی در محل راه‌اندازی آن باشد. شرکت‌های خارجی که قصد توسعه کسب و کار خود را دارند، می‌توانند شعبه‌ای از شرکت مادر را تحت این برنامه در کانادا ثبت کنند. این شرکت‌ها می‌توانند مدیران ارشد و تعدادی از کارمندان متخصص خود را از طریق برنامه انتقال درون شرکتی به شعبه ثبت شده در کانادا انتقال دهند. ویزای C10 نوع دیگری از ویزای کار موقت تحت برنامه IMP کانادا می‌باشد. این ویزا مناسب کسانی است که بیزینس آنها برای کانادا مزایای قابل توجه دارد.

در کل هر برنامه‌ای که تحت IMP قرار می‌گیرد، روی منافع عمده برای کانادا تمرکز دارد. ویزای C10 مجوز ویژه کارفرماها است؛ یعنی نیروهای کاری خارجی می‌توانند با اخذ این سند برای کارفرمای تعیین شده در کانادا کار کنند. برای اینکه بتوانید ویزای C10 بگیرید، باید از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی داشته باشید. ولی کارآفرینان خارجی همچنین می‌توانند با اخذ این ویزا بیزینس خود را در کانادا راه‌اندازی کنند. اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در کانادا یکی از مهم ترین مواردی است که متقاضیان سرمایه گذاری باید از آن اطلاع داشته باشند چرا که اشخاصی که قصد سرمایه گذاری در کانادا را دارند به طور قطع به دنبال اخذ اقامت این کشور نیز هستند.

قابل ذکر است در تمامی ایالت های کانادا قوانین و مقررات ویژه ای برای ثبت شرکت وضع شده است، در صورتی که خواهان اخذ اقامت کانادا از طریق ثبت شرکت در این کشور می باشید می بایست بر اساس قوانین هر ایالت اقدام نمایید. ارائه بیزینس پلن برای دولت کانادا بسیار مهم است چرا که با ارائه بیزینس پلن فرد متقاضی می تواند درخواست اقامت خود را نیز مطرح نماید. جالب است بدانید اگر از طریق روش هایی مانند نوآفرینی یا همان استارت آپ اقدام می نمایید از همان ابتدا می توانید اقامت دائم کانادا یا همان PR کانادا را اخذ کنید و اگر از روش های دیگر مانند ثبت شرکت، کارآفرینی و… اقدام می نمایید در ابتدا یک اقامت 1 ساله و پس از 4 سال می توانید اقامت دائم این کشور را بدست آورید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا