بین الملل

رسانه «وایس» اخباری را که به عربستان لطمه می‌زند، مسدود کرد

منابع مطلع گزارش کردند، رسانه “وایس” اخباری را که احتمالا باعث مکدر شدن دولت عربستان می‌شود، مسدود کرده و این مساله باعث شده تا خبرنگاران این رسانه ندانند که آیا هنوز می‌توانند به صورت آزادانه درباره نقض‌های حقوق بشری در این کشور خاورمیانه گزارش تهیه کنند یا خیر.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، به نوشته روزنامه گاردین، این کمپانی رسانه‌ای که اخیرا توافق همکاری سودآوری با گروه رسانه‌ای MBC تحت کنترل عربستان بسته، به دنبال تولید محتوای مشترک در این کشور است. از ۲۹ شغلی که در حال حاضر در صفحه مشاغل رسانه وایس تبلیغ می‌شود، ۲۰ فرصت شغلی در پایتخت، ریاض مستقر هستند.

اما مبالغ زیادی که از عربستان به سوی این رسانه روان شده باعث بروز نگرانی جدی در داخل بخش خبر آن شده است به طوریکه روسای این رسانه خبری در حال سانسور محتوی اخبار غربی در ازای حفاظت از کارمندان شاغل در عربستان هستند.

“جان لوبوک”، نویسنده آزاد گفته که از سوی بخش اخبار این رسانه به وی و دو تن از همکارانش اوایل سال جاری میلادی اعلام شد که مقاله‌ای درباره کارزار نوظهور سعودی برای حقوق تراجنسیتی‌ها بنویسند. گزارش آنها مدعی شد که عربستان به خانواده‌ها برای آزار و تهدید تراجنسیتی‌های سعودی ساکن خارج کمک می‌کند.

در نمونه‌ای دیگر از تغییرات در ساختار خبر این رسانه، یک فیلم در بخش اخبار محققین درباره محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان پس از آپلود، از اینترنت حذف شد. منابع در وایس همچنین گفتند که توجیه این اقدام تقریبا به نگرانی‌ها درباره امنیت کارمندان این رسانه مستقر در عربستان مربوط می‌شود.

پنج سال قبل این رسانه فعالیتش در عربستان را بابت قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار و ستون نویس سعودی در واشنگتن پست در کنسولگری عربستان در استانبول تعلیق کرد.

کارمندان بخش خبر مستقر در غرب این رسانه همچنان استقلال تحریریه خود را حفظ کردند اما از سوی مدیران اجرایی نادیده گرفته شده‌اند.

وایس مدیا گروپ، یک شرکت پخش و رسانه دیجیتال آمریکایی-کانادایی است.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا