اقتصادی

رقم فعلی وام مسکن پاسخگوی نیاز خریداران نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از بانک مسکن ، عیسی کاظم نژاد با بیان اینکه ما یک بانک تخصصی هستیم ، گفت: “این بانک دولتی بیش از 80 سال قدمت دارد و در طول کار خود در سال های اخیر ، تمام اقدامات و تلاش هایش در همسو با مسکن از گروههای کم درآمد و متوسط ​​بهره مند شده اند.

وی در مورد مشارکت بانک مسکن در پروژه های بزرگ ملی افزود: در این راستا این بانک چندین پروژه بزرگ و ملی را به دلیل بدهی های ذاتی و سیاست های کلان اجرا کرده است که یکی از آنها مشارکت در تأمین اعتبار یک پروژه بزرگ است.

رئیس هیئت مدیره یک بانک تخصصی مسکن با تأکید بر اینکه بیش از 2 میلیون واحد مسکن آنلاین با تأمین اعتبار بانک مذکور تخصیص یافته است ، گفت: تعداد کمی از واحدهای مسکن آنلاین باقی مانده است که بانک تلاش کرده است برای تعیین این وظیفه. واحدها نیز در اسرع وقت فعالیت خواهند کرد.

کاظم نژاد ادامه داد: در همان زمان علاوه بر اینکه بانک پرونده خوبی را در زمینه تأمین اعتبارات آپارتمان آنلاین از طرف بانک به جا گذاشت ، در حوادث غیرمنتظره ، مسکن روستایی و تسهیلات فرسوده اقداماتی برای تأمین اعتبار این واحدها انجام شد و بانک توانست با اجرای چنین پروژه هایی برای داشتن یک آپارتمان و سرپناه ، جوامع کم درآمد را اجرا کنید.

وی همچنین گفت: جدا از همه این پروژه ها ، علی رغم مشکلات مالی ، بانک در برنامه اقدام ملی مسکن نیز مشارکت داشت ، بنابراین پروژه های عمرانی تحت این پروژه از محل اعتبارات سپرده متقاضی و همچنین منابع داخلی بانک تأمین و ساخته می شود.

رئیس هیئت مدیره بانک مسکن با ابراز امیدواری برای ثبت موفقیت آمیز بانک مسکن تخصصی در سال 1400 ، در خصوص برنامه ها و سیاست های آینده این بانک ، گفت: در کنار تأمین مالی ، موارد قانونی و وظایف نیز باید مورد توجه قرار گیرد. “

وی ادامه داد: طبق مصوبه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، این بانک در حال حاضر می تواند گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات توسط متقاضی را خریداری و حداکثر تا 140 میلیون تومان به صورت جداگانه به بانک تحویل دهد ( شامل 40 میلیون تومان). آره) سقف 240 میلیون تومان برای زوجین آرهمتناسب با شهری که ملک در آن قرار دارد پرداخت کنید ، این میزان امروز برای بازار مسکن کافی نیست ، بنابراین باید با مشورت مقامات ذی صلاح موانع قانونی برای افزایش سقف ساختمان برطرف شود.

کاظم نژاد ادامه داد: “اما در سیاست های استراتژیک امسال ، انبوه سازانی که دارای مهارت حرفه ای هستند و با استفاده از فن آوری های جدید در تهران مسکن می سازند ، می توانند از 450 میلیون تن تسهیلات بانکی در واحد استفاده کنند.” این مزایا در حوزه قضایی بانک قابل اجرا بودند ، اما تعدادی از مسائل و محدودیت های مربوط به جمع آوری مزایا نیاز به تغییر قوانین دارد.

وی افزود: این تسهیلات اخیراً اعلام شده و انبوه سازان چون هزینه ساخت واحدهای مسکونی را تأمین می کنند مطمئناً از آنها استقبال می کنند.

رئیس هیئت مدیره بانک گفت: حتی امسال معیارهایی وجود دارد که علاوه بر تأمین اعتبار ساخت و ساز ، در زمینه تکمیل و تجهیز واحدهای مسکونی ، هر واحد 150 میلیون تومان به سازندگان تعلق می گیرد. واحدهای مسکونی. “

دکمه بازگشت به بالا