بین الملل

روایت همرزم شهید حاج قاسم از نماز اول وقت سردار دل‌ها

«شواهد سلیمانی» در کنگره ملی ارائه شد.

عباس یگانه گفت: حاج قاسم همیشه نماز اول وقت را حتی زیر آتش دشمن می خواند و بدین ترتیب پیشوای دل شد.

به گزارش خبرنگار آنا از کاشان، عباس یگانه از فرماندهان محور مقاومت و از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی در کنگره ملی «شهود سلیمانی» که با محوریت نماز در ساعت 14 برگزار شد، گفت: مدرسه شهید سرفراز اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان. کرد: رزمندگان دلاور اسلام در دوران دفاع مقدس از 23 کشور به اسارت درآمدند و در اغتشاشات اخیر 47 نفر از شورشیان دستگیر شدند. سرفرازی اقداماتی را انجام داد تا انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی آن بسپارد.

وی بصیرت و شجاعت حاج قاسم را مثال زدنی عنوان کرد و افزود: این پیشوای بزرگوار اسلام هرگز از مسئولیت شانه خالی نکرد، در شب عملیات امام معصوم(ع) را خطاب قرار داد و با شجاعت و ایثار جنگ را پیش برد. سرلشکر حاج قاسم سلیمانی وقتی با رزمندگان لشکر فاطمیون صحبت می کرد، مسائل دینی و مذهبی را یادآور می شد و می گفت اگر رزمنده ای در بین شما باشد و نمازش قطع شود، شکست می خورد.

یکی از دوستان شهید حاج قاسم سلیمانی با ذکر خاطراتی از سردار سلیمانی گفت: این سردار رشید اسلام در مقابل آمریکایی ها دعا می کند که شما نمی توانید با دین و عقیده رزمنده مخالفت کنید. حاج قاسم سلیمانی همیشه نماز اول وقت را حتی زیر آتش دشمن می خواند و بدین ترتیب پیشوای دل شد و پس از 60 سال زندگی پیکرش با عظمت تشییع شد.

یگانه از ویژگی های حاج قاسم سلیمانی، قانونمندی و ولایت پذیری را برشمرد و افزود: سردار دلها خود را وقف مقام ولی فقیه و انقلاب اسلامی کرد. امروز همه ما مسئول گسترش مکتب شهید سلیمانی نه تنها در ایران بلکه در جهان هستیم. سردار دلها به حل مسائل شرعی بسیار پایبند بود و همواره سربازان را به رعایت این مسائل توصیه می کرد.

دستگیری 47 نفر از کشورهای مختلف در ناآرامی های اخیر

این فرمانده محور مقاومت گفت: دشمن سعی در ترویج بی نظمی در فضای جامعه اسلامی دارد و با استفاده از فضای مجازی سعی دارد جوانان را نسبت به دین بی تفاوت کرده و از فرهنگ عمیق اسلام دور کند. .

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: دشمن در صدد از بین بردن امنیت و ثبات جمهوری اسلامی ایران است. چون این نظام مقدس ضربه سختی خورده است. دشمن در مثلث لبنان، فلسطین و عراق سرمایه گذاری می کند تا از امنیت در جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کند. رزمندگان اسلام برای برقراری امنیت در سراسر مرزها با تکفیری داعش جنگیدند.

یگانه تصریح کرد: اگر جوانان و نوجوانان یک صدم زمانی را که در فضای مجازی می گذرانند برای فراگیری مبانی اسلام صرف کنند به بیراهه نمی روند. تمام طهارت در نماز است; اگر نماز انسان مورد قبول خداوند متعال قرار گیرد، اعمال دیگر نیز پذیرفته می شود.

** معرفی کتاب «عطر معراج»

حجت الاسلام ماشاءالله صدیقی، مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان نیز گفت: سردار سلیمانی عاشقانه به قرب الهی می اندیشید و از وجودش بریده می شد. خواب را از چشمانش نهی کرد و دلش را از دلبستگی به دنیا خالی کرد. وجود خود را در خلوت عرفانی خود آشکار ساخت و دل خود را از غیر خدا برید.

وی افزود: سردار سلیمانی پرچمدار نهضت تبیین در جهاد اکبر بود و جوانی جلوه‌ای از بعد حماسی و عرفانی آن بود، ویژگی‌های ذاتی آنها را شناخت و با تأثیرگذاری بر دل‌های مشتاق آنان، آنان را به سوی نور هدایت کرد. . و در دعای خود به این نوجوان 14 ساله سالها از او پیروی کرد و به آن افتخار کرد، عبادت او رمز موفقیت و لقاء الله بود.

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان تصریح کرد: ایشان بر اساس شناخت به اهل بیت(ع) معروف بودند و با چنگ زدن به حضرت زهرا(س) از اروند عبور می کردند. سلیمانی معتقد بود که دفاع از فقه و پیروی از آن یک امر و تکلیف شرعی است.

صدیقی هدف از برگزاری دومین کنگره شاهدان سلیمانی و ارائه کتاب «عطر اعتلای در نماز و آداب» را آشنایی نسل جوان با راز موفقیت سردار در جهاد خود و نقش نماز در جهاد بیان کرد. کمال و سعادت انسان ها را بیان کرد و گفت: امروز نسل های جوان به ویژه در عرصه جهادگر هستند. دانش پژوهان بیش از هر زمان دیگری نیاز به آشنایی با الگوهای جهادی در عرصه های مختلف دارند تا مسیر ولایت را در نزاع حق و باطل طی کنند.

به گزارش خبرنگار آنا، دومین کنگره سراسری شاهدان سلیمانی با محوریت نماز در مدرسه سلیمانی با رونمایی از کتاب اهر معراج به قلم مدیر فرهنگی اسلامی کاشان در تالار غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. دانشگاه آزاد.

اجرای سرود شهدای ایمنی و سلامت توسط گروه سرود دانش آموزی دبیرستان پسرانه بسیج سما، اجرای برنامه نوگل فاطمی فاطمه شریعت زاده در تلاوت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، نمایشگاه آثار نویسندگان کاشانی از جمله علی علی نژاد و محصولات فرهنگی و ایستگاه صلواتی دانش آموزان بسیجی از برنامه های همراه این کنگره بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا