اقتصادی

ساخت بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی به زودی در مشهد آغاز می‌شود

مجله تفریحی زیباروز/ خراسان رضوی وزیر راه و شهرسازی گفت: اجرای بیش از 30 هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی توسعه مسکن تا سه هفته آینده در مشهد آغاز می شود.

رستم قاسمی شب گذشته (پنجشنبه 14 مهرماه) در بازدید از زمین تهیه شده برای طرح ملی مسکن مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زمین اختصاص یافته در مشهد برای این طرح مناسب و نزدیک به خدمات شهری است و در حال اجراست. با 30000 واحد مسکونی در این کلانشهر به زودی تکمیل می شود.

وی افزود: خراسان رضوی حدود 90 شهر بزرگ و کوچک دارد که هم اکنون مشکلات اراضی طرح ملی مسکن در حدود 70 شهر این استان که برای ساخت و ساز در شهرهای یک طبقه و دو طبقه اختصاص داده شده است، حل شده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در این طرح 240 هکتار از اراضی آستان قدس توسط راه و شهرسازی در حال پاکسازی است. آماده سازی این زمین ها با اقدامات اجرایی بنیاد مسکن انجام می شود و همچنین مقرر شد 30 تا 40 هزار واحد از طرح ملی مسکن در مشهد ساخته شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، وزیر راه و شهرسازی، معاونان وزیر و اعضای کمیسیون عمران مجلس برای نظارت بر پروژه های عمرانی خراسان رضوی و بازدید از این منطقه به این منطقه سفر کردند. بافت فرسوده کلانشهر مشهد.

در این سفر معاون وزیر راه و شهرسازی از جمله عباسی معاون مسکن و ساختمان، آیینی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، یزدانی معاون حقوقی، امور مجلس و استان ها، خادمی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل حضور خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، چهارمین مرحله از تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن به متقاضیان در خراسان رضوی، مراسم قرعه کشی و تخصیص چهار هزار و 290 واحد واحد از روز سه شنبه با حضور استاندار خراسان رضوی در شهرک نیشابور آغاز شد.

همچنین ماه گذشته در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن، قرعه کشی 4030 قطعه زمین در 6 شهر خراسان رضوی در شهرستان تایباد برگزار شد.

بر اساس طرح ملی مسکن در خراسان، رضوی 60 هزار واحد در شهرهای زیر 100 هزار نفر، 60 هزار واحد در شهرهای بالای 100 هزار نفر، 100 هزار واحد در روستاها و حدود 110 هزار واحد در حومه شهر احداث کرد. خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا