بین الملل

سازمان ملل کمک‌های انسانی به تیگرای را به حالت تعلیق درآورد

سازمان ملل متحد از تعلیق کمک های بشردوستانه به منطقه دجله در شمال اتیوپی در پی حمله هوایی ارتش اتیوپی به کمپ پناهجویان خبر داد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس اضطراری سازمان ملل اعلام کرد که آژانس های بشردوستانه پس از حمله هوایی مرگبار ارتش اتیوپی به اردوگاه پناهجویان که منجر به کشته شدن ده ها غیرنظامی شد، کار خود را در منطقه دجله متوقف کردند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) در بیانیه ای اعلام کرد که این حمله نیمه شب جمعه در شمال غربی دجله رخ داد که در آن دست کم 56 غیرنظامی کشته شدند.

رویترز به نقل از چندین امدادگر اتیوپیایی و شاهدان عینی گزارش داد که در حمله هوایی اتیوپیایی در شمال منطقه دجله، 56 نفر کشته و 30 نفر دیگر در یک کمپ آوارگان زخمی شدند.

دو امدادگر که خواستند نامشان فاش نشود، افزودند که مقامات محلی تعداد کشته‌شدگان را تایید کرده و تصاویر مجروحان را هنگام انتقال به بیمارستان‌ها از جمله تعداد زیادی کودک ارسال کرده‌اند.

دو منبع گفتند که هدف این حمله اردوگاهی در نزدیکی مرز اریتره بوده است.

در پی این حمله، دولت آمریکا پیامی قوی به دولت اتیوپی به رهبری ابی احمد ارسال کرد و ادامه حملات نیروهای نظامی اتیوپی به منطقه دجله را که منجر به کشته شدن غیرنظامیان شد، «غیرقابل قبول» اعلام کرد.

واشنگتن همچنین خواستار توقف فوری خصومت ها در اتیوپی و آغاز گفتگوهای ملی شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا