اجتماعی

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان تهران رونمایی شد/اتصال سامانه پایش اراضی کشور به سامانه

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان تهران با حضور استاندار تهران رونمایی شد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، جلسه رونمایی از  سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان تهران با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مسئولین دستگاه‌ها برگزار شد. 

فخاری در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم شفاف‌سازی در حوزه زمین اظهار کرد: از جمله دغدغه‌های مهم، پیگیری اهداف مردم و هماهنگی در زمینه اخذ مجوز و صدور استعلامات می‌باشد که با سامانه پنجره واحد مدیریت و اتصال همه دستگاه‌ها به آن، این هدف محقق می‌شود. 

وی ادامه داد: ۴۷ دستگاه به سامانه پنجره مدیریت واحد زمین متصل می‌شوند که این امر سبب می‌شود مشکلاتی همچون نقض قوانین و مقررات در حوزه زمین در حیطه قانونگذاری، اجرایی و قضایی با اتصال به سامانه به حداقل برسد. 

استاندار تهران با تاکید بر هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها جهت فعالیت مثمرثمر این سامانه در استان خاطرنشان کرد: اتصال به سامانه ضمن کم کردن مراجعات حضوری ارباب رجوع زمینه افزایش سطح رضایتمندی مردم و ارتقاء هماهنگی بین دستگاه‌ها را فراهم می‌کند. 

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری تهران، این سامانه در ۲۴ استان رونمایی شده و امروز در استان تهران با حضور استاندار رونمایی شد. این سامانه به عنوان تنها درگاه ارتباطی با متقاضیان اخذ خدمات حوزه زمین و ساختمان استان محسوب می شود و کلیه دستگاه های اجرایی ارائه دهنده خدمات موظفند صرفا از طریق درگاه ارتباطی این سامانه نسبت به تعامل الکترونیکی با متقاضیان اقدام و درخواست خدمت خروجی آن را از این طریق با متقاضیان تبادل کنند. 

همچنین زیر سامانه پایش اراضی کشور نیز متصل به این سامانه است که عکس‌های ماهواره‌ای از اراضی در این سامانه به روزرسانی می‌شود و با مقایسه آن، تغییرات به اطلاع یگان حفاظت دستگاه‌ها می‌رسد تا زمینه شفاف‌سازی عملکرد زیر مجموعه‌های استان را فراهم کند. 

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا