استان ها

سواحل استان بوشهر مواج و هوا گرم‌تر می‌شود

مجله تفریحی زیباروز/بوشهر مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار نارنجی گفت: از فردا تا روز جمعه سواحل و فراساحل استان مواج و دمای هوا نیز در این مدت روند افزایشی خواهد داشت.

فرج‌اله شکوهی‌پور دوشنبه ۸ خرداد اظهار کرد: از فردا تا روز جمعه (غالباً در ساعاتی از بعدازظهر تا شب) با وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید شمال غربی (گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر درساعت)، شرایط برای افزایش سرعت وزش باد با جهت شمال غربی روی دریا و در پی آن افزایش ارتفاع موج دریا (۱۲۰ تا ۲۵۰ سانتی‌متر)، مهیا است.

وی اضافه کرد: طی این مدت، خیزش گردوخاک در مناطق مستعد دور از انتظار نیست. همچنین دمای هوا نیز در این مدت روند افزایشی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر آسمان را صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در بعدازظهر وزش باد، گاهی گردوخاک و فردا صبح در برخی مناطق مه رقیق صبحگاهی پیش‌بینی و تصریح کرد: جهت وزش باد: غالباً شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۸ کیلومتر در ساعت، از فردا ظهر به‌تدریج ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

شکوهی‌پور عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۲۹، جزر اول ساعت ۱۱:۱۵، مد دوم ساعت ۱۶:۱۹ و جزر دوم ساعت ۲۲:۴۶ خواهد بود

وی نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تورهای صیادی، خطر غرق‌شدن شناگران، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی هشدار داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا