فرهنگ و هنر

شهیدی که در شبهای عملیات کلاس درس توحید برپا می‌کرد

مجله تفریحی زیباروز/سمنان شهید والامقام عباسعلی فیض به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۳ استان سمنان معرفی شد.

در مراسمی که شامگاه ۲۰ فروردین با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در منزل شهید «عباسعلی فیض» برگزار شد، این شهید والامقام به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۳ استان سمنان معرفی شد.

در این آیین که فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان، امام جمعه سرخه، فرماندار سرخه و جمعی از مسئولان استان و نیز همرزمان آن شهید والامقام نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تجلیل از خانواده معظم شهید «عباسعلی فیض» بر ادامه راه نورانی شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی تاکید کرد.

امام جمعه سمنان همچنین بر لزوم معرفی سیره شهدا تاکید و خاطرنشان کرد باید این شهدا به عنوان الگو به نسل جوان معرفی شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان گفت: امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه ویژگی های رزمندگان و مردان خدا و انسان کامل را بیان می کنند که شهید عباسعلی فیض نمونه بارز این مهم است.

وی با بیان اینکه شهید فیض در عمل، گفتار، رفتار، فکر و اندیشه خود که بر پایه آموزه ها و اعتقادات دینی بود، اولیاء الله و ولی خدا بود افزود: شهید فیض شخصیتی بسیار وارسته، فروتن همراه با آرامش معنوی خاص توام با یاد خدا بودند که در شب عملیات نیز با لسانی بسیار صمیمی همراه با طمانینه و آرامش خاطر، به عنوان فرمانده برای رزمندگان کلاس درس توحید و خداشناسی را برپا می کردند.

شهیدی که در شبهای عملیات کلاس درس توحید برپا می‌کرد

 حجت الاسلام و المسلمین مطیعی افزود: شهید شاخص استان در سال ۱۴۰۳، شهید عباسعلی فیض، روحیه و رویکرد بسیار ارزنده ای در بیان آموزه های دینی و اعتقاد به ترویج فرهنگ دینی داشتند.

وی اضافه کرد: الحمدالله خانواده شهید والامقام نیز خانواده ای فعال و فرهنگی و تاثیرگذار در سطح شهرستان و استان هستند.

 امام جمعه سمنان با بیان اینکه یکی از موارد بسیار مهم در زندگی شهدا، حضور شهداست و ما باید حضور شهدا در زندگی خود را جدی بگیریم ادامه داد: ان‌شالله خداوند توفیق دهد تا اینگونه جلسات و معرفی شهدای شاخص استان، مستمرا همراه با تولید مستندهای زندگی شهیدان در راستای ترویج فرهنگ شهدا و ایثار در بین نسل جوان به عنوان الگوی جامعه ادامه یابد.

شهیدی که در شبهای عملیات کلاس درس توحید برپا می‌کرد

 سردار شوقانی، فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان نیز با بیان اینکه بسیار خرسندم که امشب توفیقی دست داد تا در جمع خانواده معزز شهید عباسعلی فیض که از افتخارات شهرستان سرخه و استان هستند حضور یابم افزود: سازمان بسیج کشور هر ساله از تمامی شهرستان های استان ها با جمع بندی معیار ها و شاخص ها، شهید شاخص را انتخاب می کند.

وی با اشاره به معیارهای انتخاب شهدای شاخص ادامه داد: یکی از معیارهای انتخاب شهید شاخص این است که شهید دارای حماسه عمیق و جامع و کامل بوده و در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت، دارای فرزندان بسیاری باشد.

وی یادآوری کرد: شهید عباسعلی فیض در سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر و در جزیره مجنون آسمانی شد و بالغ بر ۳۰ سال فعالیت های مختلف ارزشمندی داشته است و آثار رسانه ای و هنری اثرگذاری از خود برجای گذاشت.

سردار شوقانی اظهار کرد: شهید عباسعلی فیض در عرصه های فرهنگی و هنری نیز فعالیت و اقدامات بسیار ارزنده و تاثیر گذاری از قبل انقلاب و مبارزه با رژیم ستمشاهی و همچنین بعد از پیروزی انقلاب داشته است.

انتهای پیام

تیم تحریریه علوم هنری

با قلمم، صداها و حس‌های هنر و فرهنگ را به شکلی جادویی ترسیم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا