بین الملل

طالبان تغییر کرده ؛ اینکه آنها رهبر خود را امیرالمومنین کل جهان می دانند یعنی چه؟

وی گفت: “این درست است که امیرالم Muمنین ما (رئیس دولت طالبان) امیرالم Muمنین تمام جهان است.” پاکستان قلمرو ماست ، ایران قلمرو ما است ، تاجیکستان قلمرو ما است ، ازبکستان قلمرو ما است ، اما در حال حاضر ما فقط بر افغانستان حاکمیت داریم ، نمی توانیم این ایده را عملی کنیم …
این بیانیه که در مصاحبه با طلوع افغانستان توسط یکی از اعضای طالبان که ضبط ویدئویی و صوتی این خودرو در فضای مجازی انجام داده است ، چهره ریاکارانه یک گروه تروریستی طالبان را آشکار می کند. کسانی که می گویند طالبان تغییر کرده است باید به تماشای فیلم و شنیدن صدای این عضو ارشد طالبان فکر کنند.

جالب اینجاست که در روزهای اولیه تسلط طالبان بر افغانستان و اعلام درخواست خود برای تسلیم پنجشیر ، یکی از زنان پنجشیری در سخنرانی مبارزین گفت: “آنها می گویند طالبان تغییر کرده است. بله ، ما همچنین می گوییم طالبان تغییر کرده است.” منافق شده اند و بر خلاف مقاصد واقعی خود صحبت می کنند. “

اکنون ، این عضو ارشد طالبان چهره گروه خود را افشا کرده و مقاصد واقعی همکارانش را بیان کرده است. وی دو مورد بسیار مهم را مطرح کرد که برای نشان دادن تسلط طالبان و نادرستی ادعاهای آنها کافی است. نکته اول این است که این گروه رهبر خود را که خود را امیرالم’منین می نامد ، امیرالم Moمنین کل جهان می داند. یعنی در زمان مناسب ، همه مردم جهان باید از آن پیروی کنند. این اطاعت مستلزم اعتقاد به وی است و کسانی که به او اعتقاد ندارند کافر شمرده می شوند و در فقه طالبان که از رویه های تکفیری است ، همه کسانی که به رهبر این گروه اعتقاد ندارند به اعدام محکوم می شوند. از این رو عنوان “تروریست-تکفیری” برای گروه هایی مانند طالبان ، داعش ، القاعده ، النصره و …
نکته دیگر این عضو عالی رتبه طالبان این است به طور ضمنی ، منطقه مورد نظر طالبان تنها افغانستان نیست ، بلکه پاکستان ، ایران ، تاجیکستان و ازبکستان نیز هستند. این شخص وقتی نام این کشورها را ذکر کرد دو بار نام چین را ذکر کرد ، اما ادامه نداد. این نشان می دهد که منطقه مورد نظر طالبان تنها این چهار کشور نیستند و همانطور که در جمله امیرالمومنین (ع) آمده است ، آنها تمام جهان را منطقه مورد نظر طالبان می دانند.

اقدامات عملی گروه تروریستی طالبان در روزها و هفته های اخیر در کابل ، شهرها و حتی روستاهای افغانستان نشان می دهد که ادعای تغییر کاملاً بیهوده است و این گروه از همان روش قبلی استفاده می کند. منع ادامه کار زنان در ادارات دولتی ، محرومیت از تحصیل دختران ، سرکوب اعتراضات و تظاهرات ، ممنوعیت راهپیمایی علیه طالبان ، تصرف تجاوزکارانه خانه ها و زمین های روستاییان ، تخریب قلعه ها و آثار باستانی ، تصرف خانه ها و اموال رهبران سیاسی و جهادی ، حذف فقه و غیره از جمله مواردی است که نشان می دهد طالبان عملاً وعده های داده شده را زیر پا گذاشته و این واقعیت را ثابت می کند که آنها چیزی را تغییر نداده اند و ادعای تغییر فریب این است که می توان قدرت کامل را در افغانستان به دست گرفت. و پس از استقرار کامل ، اهداف خود را دنبال کنید.

افرادی که با فعالان سیاسی افغانستان آشنا هستند می گویند که ایالات متحده افغانستان را بر اساس توافقنامه دوحه به طالبان واگذار کرد تا آنها بتوانند به اهداف خود و اهداف ایالات متحده در منطقه پس از استقرار کامل خود در این کشور و به دست گرفتن قدرت برسند. ایالات متحده به دنبال تضعیف قدرت های آسیایی و تثبیت قدرت خود در آن کشورها از طریق آزار و اذیت آنها از طریق شرارت گروه های تروریستی تکفیری است.
لانه اصلی گروه های تکفیری-تروریستی باید افغانستان باشد. شاهدان عینی در پنجشیر گفتند عناصر داعش ، القاعده و دیگر گروه های تروریستی تکفیری با طالبان در حمله جنایتکارانه طالبان به پنجشیر همکاری کردند. بیعت مجدد رهبر القاعده با رهبر گروه تروریستی طالبان که دو روز پیش اعلام شد ، به وضوح نشان می دهد که همه ادعاها درباره تغییر این گروه دروغ بوده است. اکنون که دم خروس طالبان با لباس قرض گرفته از کاسه آنها بیرون آمده است ، خوب است که پاکسازی این گروه تروریستی اشتباه استراتژیک آن را تصحیح کرده و بدنامی بزرگی را که برای خود در تاریخ ثبت کرده اند ، پاک کند.

23302

دکمه بازگشت به بالا