اقتصادی

طرح تولید قراردادی گوشت قرمز عشایر به ثبات قیمت گوشت کمک می‌کند

مجله تفریحی زیباروز/چهارمحال و بختیاری رییس سازمان امور عشایر ایران از آغاز طرح تولید قراردادی گوشت قرمز عشایر خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در پایان مدت پرواربندی، علاوه بر میزان تولید گوشت توسط عشایر، شاهد افزایش ۱۰ هزار تن دیگر گوشت قرمز در کشور باشیم که این موضوع به ثبات قیمت گوشت قرمز و جلوگیری از نوسان قیمت گوشت کمک می‌کند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، سیاوش احمدی میرقائد، امروز هشتم شهریورماه در سفر به چهارمحال و بختیاری و افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جمعیت عشایری کشور بالغ بر ۱.۲ میلیون نفر است، اظهار کرد: ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور توسط عشایر تامین می‌شود، همچنین سالانه حدود ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز توسط این جامعه روانه بازار مصرف می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه جامعه عشایری کشور دارای پتانسیل‌های فراوانی هستند، افزود: دولت به عنوان خدمتگزار این جامعه، تلاش‌های گسترده‌ای را در راستای ارتقای شاخص‌های توسعه عشایری به کار گرفته است، در حقیقت یکی از مهم‌ترین تلاش‌های دولت و سازمان امور عشایر افزایش شاخص‌های زیربنایی، تامین آب شرب جامعه انسان و دام عشایری، ساخت، تعمیر و نگهداری دام‌ها و حمایت از جامعه عشایری است.

احمدی میرقائد ایجاد سرپناه‌های عشایری در مناطق عشایرنشین را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد و گفت: مقدمات مطالعاتی این اقدام، طی یک سال گذشته انجام و اکنون به فاز اجرایی رسیده است، در حقیقت استقرارگاه‌های عشایری که به صورت سنتی بوده، معمولا در معرض انواع و اقسام مخاطرات طبیعی قرار داشته که با اجرای این طرح به دنبال فضای مناسب ۵۰ متری برای استقرار چادرهای عشایری هستیم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: برای این موضوع، سازمان امور عشایر مصالح را تهیه و تامین و با مشارکت عشایر و گروه‌های جهادی عملیات آن انجام خواهد شد.

او از آغاز طرح تولید قراردادی گوشت قرمز عشایر خبر داد و خاطرنشان کرد: قرار است بالغ بر یک میلیون راس دام در قالب این طرح،  پرواربندی و نهاده مدت‌دار و ارزان‌قیمت در اختیار عشایر قرارداده شود، به این معنا پیش‌بینی می‌شود در پایان مدت پرواربندی، علاوه بر میزان تولید گوشت توسط عشایر، شاهد افزایش ۱۰ هزار تن دیگر گوشت قرمز در کشور باشیم که این موضوع به ثبات قیمت گوشت قرمز و جلوگیری از نوسان قیمت گوشت کمک می‌کند، البته به دلیل اینکه موضوع ملی است، وزارتخانه جهاد کشاورزی به دنبال انجام آن است.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.
دکمه بازگشت به بالا