عمومی

علی اکبر زورمند بهرامی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

  • استان: خراسان رضوی
  • حوزه انتخابیه: تربت حیدریه، مه ولات و زاوه
  • شعار انتخاباتی: (حکمرانی هوشمند و اقتصاد دیجیتال)

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری آنلاین با عنوان «با آنلاین انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

علی اکبر زورمند بهرامی یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات آنلاین در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

– مهندس زورمند بهرامی فردی خوش نام، جوان و با روحیه تغییر و تحول از اعضا اکوسیستم نوآوری و فناوری استان خراسان رضوی است. توجه به زیست بوم دیجیتال کشور و حمایت از رشد و تسهیل خدمات برای گسترش کسب و کارهای نو و جدید استان از اولویت‌های اجرایی ایشان

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

عدم شناخت فرصت‌ها عدم توجه به نبض جامعه نظارت سیاسی نه عملکردی

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

نظارت را سیاسی نکند و معیشت و نیازهای اساسی مردم را فدای بازی‌های حزبی نکند

*نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل‌گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

مگر رطب خورده می‌تواند منع رطب کند نظارت بر اقدامات اقتصادی نمایندگان

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی‌گاه این همراهی و همکاری چیست؟

اگرچه هم راستا بودن باعث سرعت بخشیدن به اجرا می‌گردد ولی این همراهی در صورت اشتباه سرعت تخریب رو بیشتر می‌کند البته که همراه بودن دولت و مجلس یازدهم هیچ تأثیری در نبض و زندگی مردم نداشته

* مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

اصل مأموریت و وظیفه خود را انجام نداده و آن نماینده دیگر خدمتگزار مردم نیست برده حزب و بازی‌های سیاسی است

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

باید ضمن بازدید و زمان گفتگو زمینه ارتباط از طریق ثبت و پیگیری و پاسخ به مردم ایجاد کند

* طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

باید از ظرفیت مشارکت خبرگان و کنش‌گران اجتماعی در تدوین قوانین استفاده کند و همواره برای انجام و یا عدم انجام اقدامات خود پاسخ مکتوب به مردم ارائه کند و از ارتباط با مردم قافله نباشد

  • سوالات استانی:

* برای توسعه ظرفیت بازارچه‌های مرزی استان جهت افزایش صادرات و واردات چه برنامه‌ای دارید؟

در برنامه هفتم و البته برنامه ششم قانون گذاری انجام شده ولی متأسفانه عدم نظارت موضوع رو در بازی‌های سیاسی قرار داده

* مشهداز ۵۶ ملیت مختلف در حوزه سلامت، پذیرش دارد. برای توسعه گردشگری سالمت استان خراسان رضوی چه برنامه‌هایی باید تنظیم و عملیاتی شوند؟

زنجیره خدمات گردشگری سلامت در استان اگرچه ایجاد شده ولی ضعف در نحوه ارائه و البته کیفیت خدمات مشکلاتی دارد که بخشی به حوزه بازاریابی گردشگری و بخشی به سلامت و خدمات مراقبتی مربوط میشه ولی مهمترین اقدام مربوط به ایجاد زیرساخت هست بخش خصوصی به دلیل ماهیت توان اجرایی لازم را دارد

* برای مقابله به حاشیه نشینی و نوسازی بافت‌های فرسوده، چه برنامه‌ای دارید؟

موضوع به دلیل نگاه‌های سلیقه‌ای دچار مشکلات اجرایی شده نیاز به بازبینی و اصلاح اقدامات دارد

دکمه بازگشت به بالا