علمی و پزشکی

عوارض مصرف آنتی‌بیوتیک در نوزادان

تلویزیون:

مطالعات نشان می دهد کودکان زیر دو سال که در سالهای بعد آنتی بیوتیک مصرف می کنند ، بیشتر در معرض آلرژی ، آسم و سایر بیماری ها هستند.

این مطالعه نشان داد که کودکان و نوزادانی که دوز آنتی بیوتیک دریافت می کنند ، بعداً در آستانه مطالعه دچار آسم ، اگزما ، تب یونجه ، آلرژی غذایی ، بیماری سلیاک ، مشکلات وزن و چاقی و اختلال بیش فعالی با کمبود توجه می شوند.

این مطالعه نشان داد که چندین درمان آنتی بیوتیکی در کودکان زیر دو سال با خطر ابتلا به چندین بیماری در کودکان همراه است که بسته به جنس ، سن ، نوع دارو و دوز متفاوت است.

محققان مرکز میوکلینیک خاطرنشان کردند که این مطالعه ارتباط بیماری و نه علت آن را نشان داد. این یافته ها فرصتی را فراهم می کند تا تحقیقات آینده را تعیین کند تا رویکردهای ایمن به زمان ، دوز و انواع آنتی بیوتیک های مورد استفاده در این گروه سنی کودکان تعیین شود.

در این مطالعه ، داده های بیش از 14،500 کودک مورد مطالعه قرار گرفت. حدود 70٪ این کودکان حداقل یک آنتی بیوتیک مصرف می کردند و بیشتر آنها چندین آنتی بیوتیک مصرف می کردند.

محققان دریافتند در میان کودکانی که یک یا دو نسخه آنتی بیوتیک دریافت کرده اند ، فقط دختران در معرض خطر قابل توجهی برای آسم و بیماری سلیاک هستند. با این حال ، مصرف سه یا چهار نسخه آنتی بیوتیک با افزایش خطر آسم ، اگزما و چاقی در دختران و پسران همراه است.

طبق CNN ، مصرف پنج نسخه یا بیشتر از این داروها می تواند خطر آسم ، رینیت آلرژیک (رینیت آلرژیک) ، اضافه وزن ، چاقی و اختلال بیش فعالی با کمبود توجه را در نوزادان پسر افزایش دهد. و اجازه دهید دختر شما را دنبال کند.

دکمه بازگشت به بالا