علمی و پزشکی

عکس | کپسول زمانی که از دل بهترین دانشگاه جهان درآمد!

نگارعلی_ با این حال، برخی از دانش آموزان به آینده فکر می کردند، بیشتر از آن چیزی که همه ما فکر می کنیم، به طور دقیق تر در حدود ۱۰۰۰ سال آینده.

بیشتر بخوانید:

عکس | رسم عجیب و غریب سلفی گرفتن با مردگان!

عکس | وحشت آمریکا از این پرنده های جاسوسی پیشرفته اما بدون موتور چینی !

در طول دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، MIT رویدادهای مهمی داشت که از جهاتی آموزش پیش از معاصر را بازتعریف کرد و باعث شد زنان از فرصت‌های مشابه مردان در آموزش عالی برخوردار شوند. آنها واقعاً می‌دانستند که آموزش تنها راهی است که یک فرد تکامل می‌یابد و واقعاً توانایی‌های خود را تعریف می‌کند که می‌توان از آن برای تکامل فناوری و همچنین تکامل انسانی استفاده کرد. به همین دلیل است که گذاشتن چیزی برای نسل های آینده بسیار مهم است.

کپسول زمانی که در تصویر اول ارائه شده است در سال ۲۰۱۵ به اشتباه در حین کار برای راه اندازی آزمایشگاه جدید فناوری نانو کشف شد. ظاهراً این کپسول زمانی توسط رئیس جمهور جیمز آر کیلیان جونیور و استاد مهندسی برق هارولد “داک” ادگرتون در سال ۱۹۵۷ با این برچسب دفن شد: لطفا تا سال ۲۹۵۷ باز نکنید.

به گفته MIT، کپسول زمان نامه ای از رئیس جمهور کیلیان جونیور در خود دارد که در آن اشیاء داخل کپسول زمان را به تفصیل توضیح می دهد. کپسول زمان شامل اسنادی از تئوری های علمی مختلف و سایر ابزارهای تکنولوژیکی از سال ۱۹۵۷ بود. همچنین شامل برخی از روزنامه های معروف آن زمان بود که نشان دهنده مهم ترین امور جاری دهه ۱۹۵۰ بودند. قرار بود این اشیاء برای تمدنی بسیار دور و بسیار تکامل یافته از آینده حفظ شوند تا نسل آنها (و همچنین ما) به نحوی به یادگار بماند.

عکس | کپسول زمانی که از دل بهترین دانشگاه جهان درآمد!

یکی از موارد جالب توجه چیزی به نام “کرایوترون” بود. در نامه ای که توسط پرزیدنت کیلیان جونیور نوشته شده است، به عنوان یک دستگاه الکترونیکی ناشناخته تعریف شده است که در دهه ۱۹۵۰ توسط دادلی آلن باک از MIT اختراع شد و در آن زمان به دنبال پیشی گرفتن از ترانزیستور به عنوان آینده رایانه ها بود.

کپسول زمان MIT متعلق به سال ۱۹۵۷ نوعی طراحی مشابه با کپسول زمانی دارد که در سال ۱۹۳۹ در جریان نمایشگاه جهانی نیویورک مدفون شد و قرار بود در ۵۰۰۰ سال آینده افتتاح شود. این طرح نمایانگر یک شیشه بادوام است که مخصوصاً برای چنین خواب طولانی در قالب یک کپسول ساخته شده است.

گفته می شود که MIT کپسول را آنلاین و موم کرده و آن را در مکان دیگری دفن کرده است، در حالی که هنوز در محوطه دانشگاه MIT باقی مانده است. آنها همچنین اظهار داشتند که مطمئن خواهند شد که از کپسول زمان نگه می دارند تا “به طور تصادفی” چیزی روی آن ساخته نشوند، حتی اگر به گونه ای باشد که به کپسول زمان پناهگاه بسیار بهتری برای ماندگاری آن تا سال ۲۹۵۷ ارائه دهد. فقط خدا می داند که آینده چه خواهد کرد، اما امیدواریم که بشریت تا سال ۲۹۵۷ یا پس از آن جهان را به پایان نرساند.

منبع: هیستوری‌آف‌یستردی

۲۲۷۲۲۷

دکمه بازگشت به بالا