اجتماعی

فراخوان سازمان جهانی بهداشت برای تامین نیازهای بهداشتی در زلزله ترکیه و سوریه

سازمان جهانی بهداشت، جمعه ۲۸ بهمن برای جمع آوری ۸۴.۵ میلیون دلار به هدف تامین نیازهای بهداشتی پس از زلزله ترکیه و سوریه فراخوان داد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «درخواست اولیه به وضعیت بهداشتی دو کشور پس از این فاجعه انسانی، تهدیدات اصلی در زمینه بهداشت، نحوه پاسخگویی سازمان جهانی بهداشت پس از زلزله و اولویت‌های تعامل با پیامدهای بهداشتی در دو کشور می‌پردازد.»

سازمان ملل متحد، پنج‌شنبه، دو روز پس از اعلام فراخوان جمع‌آوری ۴۰۰ میلیون دلار برای مردم سوریه، از جهانیان درخواست کرد که بیش از یک میلیارد دلار برای حمایت از عملیات امدادی در ترکیه جمع‌آوری شود.

شایان ذکر است که نجات‌یافتگان در مناطق گسترده زلزله‌زده، در چادرها، مساجد، مدارس یا خودروها، در سرمای شدید نزدیک صفر درجه زمستان، شب را سپری می‌کنند.

سازمان جهانی بهداشت، نگرانی خود را به ویژه در مورد ایمنی مردم در شمال غربی سوریه که شاهد بیشترین تلفات زمین‌لرزه بود، ابراز کرد که بسیاری از آنها، با ورود آذوقه عمدتاً به دیگر مناطق زلزله‌زده، احساس می‌کنند که به فراموشی سپرده شده و به حال خود رها شده‌اند.

بر اساس آمارگیری انجام‌شده توسط سازمان‌های غیردولتی، حدود ۵۰ هزار خانوار در شمال غرب سوریه به چادر یا سرپناه فوری نیاز دارند.

به گزارش سازمان ملل متحد، حدود ۱۴۳ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه از ۹ فوریه از طریق گذرگاه‌های «باب الهوا» و «باب‌السلامه» در مرز با ترکیه تا عصر پنج‌شنبه وارد شمال غرب سوریه شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا