اجتماعی

فعالیت ۷۸۰ مرکز دارالقرآن در سراسر کشور

مجله تفریحی زیباروز/بوشهر مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: ۷۸۰ مرکز دارالقرآن در چهار سطح در کشور فعال هستند که از این تعداد ۱۰۰ دارالقرآن در گروه الف، ۲۰۰ دارالقرآن گروه ب و مابقی در گروه جیم و و دال فعال هستند

میکائیل باقری چهارشنبه ۱۹ بهمن در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: اجرای آزمایشی طرح ملی ارتقای توانمندی قرآنی ۴۷ هزار نفر از آموزگاران، مربیان و مدیران (اتقان) دوره ابتدایی در پنج استان کشور از بوشهر کلید خورد.

وی افزود: طرح اتقان به صورت آزمایشی در استان‌های بوشهر، ایلام، قم، خراسان شمالی و شهرستان‌های تهران آغاز شد وکه در این طرح همه آموزگاران، معاونان و مدیران دوره ابتدایی در راستای ارتقای سواد قرآنی یک دوره آموزشی ۶۰ ساعته را فرامی‌گیرند.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: این طرح با اجرای معاونت آموزش ابتدایی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و همت کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم و با مشارکت معاونت پرورشی و فرهنگی، معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع و سایر نهادهای قرآنی در سطح تمام مناطق آموزش و پرورش کشور برای آموزگاران و عوامل مدارس ابتدایی برگزار می‌شود و قرار است طی یک برنامه سه ساله مهارت‌های حرفه‌ای آنها در زمینه آموزش قرآن ارتقا یابد.

باقری در باره فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص آموزش، فهم و تدبر در قرآن کریم و انس با این کتاب آسمانی هدایت‌گر که یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر است، گفت: آموزش قرآن در آموزش و پرورش همانند سایر فعالیت‌های تربیتی اضلاع مختلفی دارد و اولیاء، کتاب درسی، فوق برنامه‌ها، معلم و مربی هر کدام در این آموزش سهیم هستند و نقشی ایفا می‌کنند، اما آموزش و پرورش در این زمینه مقبول عمل کرده است.

وی در باره فعالیت حوزه عترت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از فعالیت‌های محوری امام شناسی است که طی این فرایند آموزشی، تبلیغی و تربیتی ۱۴ معصوم بین استان‌ها تقسیم می‌شوند.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: براین اساس فعالیت‌های پرورشی، آموزشی، تبلیغی و ترویجی استان‌ها با محوریت ۱۴ معصوم انجام می‌شود. با این فرایند دانش آموزان در طول سال تحصیلی با سیره ائمه معصومان آشنا و همه فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی حول این محور انجام می‌شود.

باقری ترویج فرهنگ انتظار مهدویت را یکی دیگر از ویژه برنامه‌های مهم تعریف شده برای استان‌ها عنوان و اظهار کرد: شمار امامان جماعت مدارس کشور از ۶ هزار و ۷۰۰ به ۵۰ هزار نفر افزایش یافته است.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: از این شمار امام جماعت بخشی روحانی هستند که در قالب طرح امین و معلمان روحانی با آموزش و پرورش همکاری دارند و بخش دیگر نیز شامل اولیا و معلمان هستند که مسئولیت برگزاری نماز جماعت را برعهده دارند.

باقری گفت: برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان دختر از میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) آغاز و به تازگی نیز جشن تکلیف هزار دختر سوم دبستان از کل کشور در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

وی ادامه داد: قرار است جشن تکلیف خانگی، کلاسی، مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی برای ۷۰۰ هزار دانش آموز دختر پایه سوم و ۶۶۰ هزار دانش آموز پایه هشتم در کشور برگزار شود.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در خصوص طرح تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم که سال ۱۳۹۰ از سوی رهبر معظم انقلاب تعریف شد گفت: طرح‌های متنوعی در این زمینه اجرا شده اما چیزی که مشخص است تا رسیدن به این افق تعریف شده فاصله وجود دارد.

باقری با بیان اینکه آموزش و پرورش پیشتاز این طرح است گفت: براساس آمار سال ۹۷، یک میلیون و ۱۲هزار نفر حافظ نیم و تمام جزء احصا شده که از این شمار ۹۳۷ دانش آموز و فرهنگی هستند.

وی ادامه داد: در همین ارتباط از اول آنلاین مشارکت بخش مردمی فعالان قرآنی جلب و تفاهم نامه‌هایی با موسسه‌های مختلف امضا شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا