عمومی

فعال سازی دریچه شبکه آبیاری در «کورسا» / تحقق تقویت کشاورزی منطقه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سید هادی خاضعی در گفت و گو با خبرنگار آنلاین، افزود: چشمه «کورسا» همه ساله از اواخر زمستان تا اواسط بهار یکی از جاذبه‌های توریستی شهرستان کهگیلویه است.

وی ابراز داشت: با توجه به حجم بالای خروجی آب و زمین‌های مستعد کشاورزی در پایین دست، استفاده از آب این چشمه یک ضرورت به شمار می‌آید.

خاضعی تصریح کرد: با پیگیری‌های بعمل آمده و در راستای تحقق شعار سال و حمایت ویژه از کشاورزان، اداره امور آب اقدام به بستن دریچه بند شبکه آبیاری و زهکشی دشت چرام جهت آبگیری و سپس هدایت آب به کانال شبکه آبیاری کرده است.

فعال سازی دریچه شبکه آبیاری در «کورسا» / تحقق تقویت کشاورزی منطقه

خاضعی هدف از این اقدام را آبیاری مزارع تحت پوشش این شبکه عنوان و خاطرنشان کرد: بستن دریچه‌ی بند آب منجر به افزایش تولید و رونق بیش از بیش کشاورزی خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: علاوه بر هدایت آب چشمه مذکور برای بهره برداری و مدیریت توزیع نیز مشارکت کشاورزان در این طرح لحاظ شده است‌

رئیس امور آب شهرستان کهگیلویه ادامه داد: دهیاران و شوراهای اسلامی مسؤولیت مدیریت توزیع و نظارت را در اراضی مذکور تا اتمام آبیاری بر عهده دارند که انتظار می‌رود نتایج مطلوبی را به جا بگذارد.

خاضعی افزود: انجام چنین طرحی علاوه بر مزایای گردشگری و اکوتوریسم باعث رونق بیش از بیش کشاورزی به عنوان زیربنای توسعه با مشارکت جوامع محلی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این طرح که با تلاش‌ها و پیگیری‌های اداره منابع آب به سرانجام رسیده هیچ هزینه‌ای را به کشاورزان تحمیل نکرده و کشاورزان هیچ گونه آب بهایی بابت این آبیاری به دولت پرداخت نخواهند کرد.

دکمه بازگشت به بالا