اجتماعی

قلع و قمع انبارهای غیرقانونی «پاساژ مهستان» پس از ۱۵سال

شهردار منطقه ۱۱ تهران از اجرای رأی کمیسیون ماده صد پاساژ مهستان و رفع تخلف پس از ۱۵ سال در این مجتمع تجاری خبر داد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، سید محمد موسوی ضمن اعلام اجرای فاز اول رفع تخلف از ساختمان «پاساژ مهستان»، گفت: مرکز خرید محصولات فرهنگی مهستان از منظر شهرسازی و ایمنی دارای نواقص و تخلفات عدیده ای است که طی سال های متمادی اخطارهای متعددی از سوی ناحیه و شهرداری منطقه به مالکین؛ کسبه و اعضای هیئت مدیره ارسال شده که متاسفانه اقدامی جدی صورت نگرفته بود.

وی افزود: با توجه به اولویت رفع خطر از ساختمان های ناایمن و برخورد مطابق قانون با تخلفات ساختمانی جلسات متعددی با ذی نفعان پاساژ برگزار شد و خوشبختانه با همراهی اولیه اعضای هیئت مدیره و مالکین در فاز نخست ۴۲ پارکینگ این ساختمان که طی سال های گذشته به انبار تجاری تبدیل شده بود، قلع و قمع شد.

 شهردار منطقه۱۱ تاکید کرد: حادثه ای که در ساختمان۱۵۲ خیابان بهار رخ داد و منجر به شهادت یکی از آتش نشانان شد زنگ هشداری بود برای هشیاری مدیریت شهری در برخورد قاطعانه با تخلفات ساختمانی. موضوع تخلف تبدیل کاربری پارکینگ مهستان به انبار تجاری کاملا مشابه ساختمان ۱۵۲ بهار بود که با اقدام به هنگام و همکاری مالکین مانع از حادثه ای دیگر شدیم.

موسوی گفت: ۴۲ پارکینگ این پاساژ انبار تجاری غیر قانونی شده بود که اقلام قابل اشتعال شامل پلاستیک و پارچه و کاغذ و …. بود که تنها با کمترین آتش سوزی دسترسی کامل به طبقات منفی ۲ و۳ کاملا محدود می‌شد که اقدام نخست در ایمن سازی و رفع تخلفات ساختمان پاساژ مهستان حذف انبار های تجاری غیر قانونی بود.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، وی افزود: برخورد با تخلفات ساختمانی این پاساژ ادامه دارد و در فاز دوم با همکاری ذی نفعان این پاساژ، رأی کمیسیون برای کلیه انبارهای تجاری که تبدیل به کارگاه شده است نیز اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا