علمی و پزشکی

قهوه برای سردرد؛ ماشه یا درمان؟

آفتابنیوز:

نوشیدن قهوه بسته به میزان کافئین وارد بدن شما می تواند سردرد را کاهش یا تحریک کند.

Business Insider نوشت؛ سردردها و به ویژه میگرن معمولاً در اثر رگهای خونی رقیق شده اطراف مغز شما ایجاد می شود که باعث افزایش جریان خون به مغز می شود. این تغییر جریان خون تعدادی مکانیسم پیچیده در مغز ایجاد می کند که می تواند منجر به سردرد شود.

قهوه برای سردرد؛ محرک یا مواد مخدر؟

کافئین این رگ های خونی را باریک می کند و جریان خون به مغز شما را کاهش می دهد. در نتیجه می تواند به تسکین درد میگرن کمک کند.

کافئین همچنین می تواند با بهبود کارآیی تسکین دهنده درد ، در رفع سردردها کمک کند. طبق گفته بنیاد میگرن آمریکا ، اینکه آیا کافئین می تواند سردرد یا میگرن را تسکین دهد ، بستگی به این دارد که چند بار آن را مصرف کنید:

اگر از میگرن اپیزودیک رنج می برید ، یعنی شما تا 14 بار در ماه احساس سردرد می کنید ، کافئین می تواند کمک کند ، اما فقط در صورت محدود کردن حداکثر 200 میلی گرم در روز. بالاتر از این مقدار ، خطر سردرد یا میگرن افزایش می یابد.

اگر از سردردهای روزانه رنج می برید ، باید کاملاً از کافئین خودداری کنید. نوشیدن زیاد کافئین به تسکین سردرد کمک نمی کند. به خصوص اگر میزان مصرف کافئین را افزایش دهید اما میزان جذب آب را افزایش ندهید ، کافئین به طور غیرمستقیم می تواند باعث سردرد و کم آبی بدن شود. همچنین ممکن است سردردهای ناشی از اعتیاد به کافئین را تجربه کنید.

به گفته دویچه وله؛ در عین حال ، متوقف کردن کافئین به طور ناگهانی می تواند باعث سردرد شود. اگر می خواهید از کافئین خلاص شوید ، یکباره این کار را نکنید. به گفته بنیاد میگرن آمریکایی ، با کاهش مصرف کافئین 25 میلی گرم در روز ، می توان از علائم ترک کافئین جلوگیری کرد.

دکمه بازگشت به بالا