اقتصادی

لندن در خطر است – مجله تفریحی زیباروز

ارقام جدید منتشر شده بیان می‌کند که لندن و نیویورک اکنون به‌ عنوان مراکز مالی پیشرو در سطح جهان، جایگاه اول را دارند اما مدیران خدمات مالی، نگران جایگاه لندن هستند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز به نقل از بیزنس، نتایج پژوهشی که توسط شهر لندن منتشر شد، نشان داد که پایتخت بریتانیا در حال واگذاری عنوان برترین مرکز مالی جهان، تا حدودی به دلیل خروج این کشور از اتحادیه اروپاست.

ارقام جدید نشان می‌دهد که لندن و نیویورک اکنون به عنوان مراکز مالی پیشرو در سطح جهان، جایگاه اول را کسب کردند اما بر اساس داده‌های محک‌گذاری توسط هیئت حاکمه شهر لندن، این اولین سالی است که پایتخت بریتانیا پیشتاز واضحی در این حوزه نیست زیرا سایر مراکز مالی با سرعت بیشتری در حال رشد هستند.

مدیران خدمات مالی نگرانی‌های خود را در مورد رقابت‌پذیری لندن مطرح کرده‌اند و می‌گویند که این شهر در معرض خطر از دست دادن جایگاه برتر خود به دنبال برگزیت است که باعث شده است تعدادی از شرکت‌ها مقر خود را به اتحادیه اروپا منتقل کنند.

بریتانیا یکی از بازترین و جهانی‌ترین مراکز مالی با دسترسی بهتر به بازارهای بین‌المللی نسبت به ایالات‌متحده، فرانسه یا ژاپن محسوب می‌شود اما مزیت رقابتی لندن در خطر است.

داده‌ها نشان می‌دهد که «تعداد شرکت‌های بین‌المللی فهرست‌شده در لندن در حال کاهش است» و شرکت‌های بین‌المللی کمتری پایتخت بریتانیا را برای این فهرست انتخاب می‌کنند و در عوض نیویورک انتخاب آنهاست.

در ماه‌های اخیر، آرم، طراح تراشه‌های بزرگ متعلق به سافت بانک ژاپن و غول مصالح ساختمانی مستقر در دوبلین  CRH، تصمیم خود را برای نقل مکان از بریتانیا و جستجوی فهرست ایالات‌متحده اعلام کردند.

جولیا هاگت، مدیر اجرایی بورس لندن، اوایل ماه مارس گفت: «این اعلامیه نیاز بریتانیا به پیشرفت سریع در دستور کار نظارتی و اصلاحات بازار، از جمله پرداختن به میزان سرمایه ریسک موجود برای رشد را نشان می‌دهد».

در پاسخ به این مورد، دولت بریتانیا مجموعه‌ای از ابتکارات را برای اصلاحات در بازار فهرست‌های بریتانیا ترسیم و بر مقررات‌زدایی در بانکداری و بیمه فشار وارد کرده است تا تجارت جدید را هدایت کند.

با این حال، نگرانی‌هایی وجود دارد که به دلیل فرهنگ تجاری محدودتر، ایالات‌متحده برای شرکت‌ها جذاب‌تر است تا تجارت خود را در آنجا توسعه دهند.

این تحقیق به لندن امتیاز کلی رقابت ۶۰ داده که از رقم ۵۹ در سال ۲۰۲۲ بیشتر است. نیویورک نیز امتیاز خود را دو امتیاز افزایش داده است تا با لندن برابری کند.

سنگاپور با ۵۱ امتیاز سوم شده است همچنین فرانکفورت ۴۶، پاریس ۴۳ و توکیو ۳۵ امتیاز کسب کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا