بین الملل

مادر اسیر صهیونیست: ارتش پسرم را با پرتاب گاز سمی به داخل تونلی در غزه کُشت

رسانه‌های عبری نوشتند ارتش رژیم صهیونیستی اجساد 3 اسیر خود را از تونلی در شمال غزه بیرون آورده است و مادر یکی از آن‌ها تأکید کرد این اسرا به دلیل گاز سمی ناشی از حملات ارتش در این تونل‌ها کشته شده‌اند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند: ارتش اسرائیل اجساد رون شرمن و نیک بایزر، دو سرباز اسیر صهیونیست و ایلیا تولیدانو، غیرنظامی صهیونیست را که مقاومت فلسطین آن‌ها را 7 اکتبر به اسارت گرفته بود از تونلی در جبالیا در شمال غزه بیرون کشیدند.

به نقل از المیادین، کشته شدن این اسرا سؤالاتی را در میان صهیونیست‌ها ایجاد کرده است. رسانه‌های عبری گزارش دادند این‌ها سؤالات سخت و نگران کننده‌ای است و توضیح می‌خواهد.

معیان شرمن، مادر رون شرمن اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از گاز سمی در داخل تونل این دو سرباز و اسیر غیرنظامی دیگر را کشته است.

مادر رون گفت: پسرم کشته شد نه به دست حماس، نه در تیراندازی اشتباهی، نه با آتش خودی، بلکه از طریق بمباران با گازهای سمی کشته شد. انگشتان پسرم پودر شده بود شاید بیهوده تلاش می‌کرد تا خود را از میان گازهای سمی نجات دهد. رون به دلیل یک اهمال کاری جنایتکارانه از سوی تمام مسؤولان ارتش و دولت فاسدی اسیر شد که دستور قتلش را برای تسویه حساب با حماس دادند.

براساس گزارش رسانه‌های عبری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اتهامات مادر رون را با سخنانی دوپهلو جواب داد و در واقع جوابش به معنای فرار کردن و با هدف سرپوش گذاشتن و از بین بردن هرگونه شک بدون انکار آن بود.

سخنگوی ارتش مدعی شد: نمی‌توانیم مشخص کنیم این 3 اسیر در اثر چه چیزی کشته شده‌اند. در این مرحله نمی‌توان تأیید کرد که آن‌ها در نتیجه خفگی یا مسمومیت یا عواقب حمله ارتش یا عملیات حماس کشته شده‌اند.

روزنامه هاآرتص نوشت: نباید فرار کردن سخنگوی ارتش اسرائیل از اتهامات مادر رون را قبول کرد. آیا ارتش از گازهای سمی در نوار غزه برای قتل افرادی که در تونل‌ها بودند استفاده کرده است؟ آیا حین گرفتن این تصمیم به جان اسرا توجه داشته است یا تنها به نیاز عملیاتی برای حمله به حماس توجه کرده است؟

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا