علمی و پزشکی

مجتمع آموزشی پزشکی جهاد دانشگاهی استان بوشهر افتتاح شد

مجله تفریحی زیباروز/بوشهر مجتمع آموزشی پزشکی جهاد دانشگاهی استان بوشهر با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال در آیینی با حضور معاون محترم وزیر بهداشت و درمان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به بهره‌برداری رسید.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر  پنجشنبه ۱۱ اسفند در این آیین اظهار کرد: مجتمع آموزشی پزشکی این نهاد علمی شامل آزمایشگاه تشخیص طبی و ژنتیک و مرکز آموزش مهارتی حرفه‌ای علوم پزشکی با زیر بنای ۱۷۰۰ متر مربع و اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

علی احمدی زاده اضافه کرد: آزمایشگاه تشخیص پزشکی و ژنتیک درسال‌های اخیر به عنوان یک نیاز اساسی در تشخیص بیماری‌های ژنتیکی و مادرزادی نقش مهمی را در کاهش تولدهای ناسالم داشته است و خدمات کم‌نظیری به زوج‌های جوان ارائه می‌کند، اما متاسفانه مردم این استان سال‌ها از نبود این آزمایشگاه رنج می‌بردند و برای دریافت این خدمت به استان‌های همجوار سفر می‌کردند.

وی تصریح کرد: به‌دنبال حل این مشکل جهاد دانشگاهی استان بوشهر اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص پزشکی و ژنتیک با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال که ازمایشگاه جامع کلیه آزمایشات تشخیص طبی پزشکی و ژنتیک می باشد و در کنار آن مرکز آموزش پزشکی را نیز با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال راه‌اندازی کرده است، که این دو مرکز امروز با حضور وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر در خصوص مرکز آموزش مهارتی حرفه‌ای علوم پزشکی این مجتمع نیز بیان کرد: جهاد دانشگاهی برگزار کننده دوره‌های تخصصی-مهارت افزایی حوزه پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی و دوره های مهارت حرفه ای است که این مرکز می‌تواند به طور تخصصی نتایج بسیار خوبی در پی داشته باشد و مهارت افزایی کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: جهاددانشگاهی استان بوشهر با شناسایی ظرفیت‌ها و خلاهای استان موفق شده است پیشرفت‌های علمی و توفیقات زیادی در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی داشته باشد، که از مهمترین آن در یکسال گذشته می‌توان به تولید بچه ماهی سی‌باس، فناوری غذای آبزیان، مرکز آموزش پزشکی و اولین آزمایشگاه ژنتیک استان اشاره کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا